فیس‌بوک، بنگاه اقتصادی عظیم با تاثیری ۲۲۷ میلیارد دلاری در اقتصاد جهان

سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۱
مطالعه 1 دقیقه
اگر به گشت و گذار در فیس‌بوک به‌عنوان یک فعالیت بی‌ارزش و وقت تلف کردن صرف نگاه می‌کنید، بهتر است بدانید که در اشتباه هستید، چراکه فعالیت شما در این شبکه‌ی اجتماعی به منزله‌ی فعالیت در یک بنگاه اقتصادی بزرگ با تاثیری ۲۲۷ میلیارد دلاری در اقتصاد جهان است.
تبلیغات

اگر فکر می‌کنید انتشار استاتوس‌های مختلف یا لایک کردن و اشتراک‌گذاری پست‌های دیگران یک فعالیت بیهوده است، سخت در اشتباه هستید، چراکه شما با فعالیت خود در بزرگ‌ترین شبکه‌ی اجتماعی جهان، به پیشبرد چرخه‌ی اقتصاد جهان کمک می‌کنید.

براساس اطلاعات منتشر شده توسط فیس‌بوک که با مشارکت دلیوت تهیه شده، شبکه‌ی اجتماعی فیس‌بوک تاثیری ۲۲۷ میلیارد دلاری در چرخه ی اقتصادی جهان دارد. این شبکه‌ی اجتماعی موفق شده تا بصورت غیرمستقیم ۴.۵ میلیون شغل را در سال ۲۰۱۴ ایجاد کند.

جولیان بارکر، مدیر بخش فناوری، مخابرات و محتوای دیجیتال دلیوت در این خصوص می‌گوید:

تحقیقات ما نشان داده که فیس‌بوک از طریق ایجاد راهکارهای جدید ارتباطی، از میان برداشتن موانع برای فروش و بازاریابی کمک شایانی به بهبود چرخه‌ی اقتصاد در سطح جهان کرده است.

دلیوت به این نکته اشاره کرده که فیس‌بوک از طریق ابزار‌های بازاریابی، پلتفرم‌ اپلیکیشن و شماری دیگر از ابزار‌های خود، منجر به بالا رفتن میزان داده توسط کاربران ابزار‌های موبایل نیز شده است.

بیشترین تاثیر این شبکه‌ی اجتماعی بی‌شک در آمریکای شمالی بوده که براساس برآوردهای انجام شده ۱۰۴ میلیارد دلار تخمین زده شده است. پس از آمریکای شمالی، اروپا و خاورمیانه با ۶۴ میلیارد دلار قرار گرفته‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات