مسنجر فیس‌بوک به پیام‌های صوتی، توضیح متنی اضافه می‌کند

شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ارسال پیام‌های صوتی از جمله‌ی قابلیت‌هایی است که این روز‌ها بسیاری از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های پیام‌رسان از آن بهره می‌برند. اما فیس‌بوک قصد دارد قابلیتی را به این سرویس بیفزاید که بر اساس آن توضیح متنی به شکل خودکار به پیام صوتی اضافه می‌شود.
تبلیغات

ارسال پیام صوتی قابلیتی کاربردی است که این روز‌ها بسیاری از سرویس‌های پیام‌رسان از آن پشتیبانی می‌کنند، اما باوجود انتقال احساسات و پیام در صوت، در برخی موارد نمی‌توان به پیام‌های صوتی گوش داد، از این‌رو فیس‌بوک در حال اضافه کردن قابلیتی به سرویس پیام‌رسان خود است تا بصورت خودکار توضیحات خلاصه‌ی متنی را به پیام صوتی اضافه کند. فیس‌بوک سال ۲۰۱۳ میلادی امکان ارسال پیام‌های صوتی را به مسنجر خود اضافه کرد. این سرویس جدید هم‌اکنون در حال گذراندن دوران آزمایشی است.

FacebookInt

پس از عرضه‌ی رسمی این سرویس برای تمام کاربران، در صورت ارسال پیام صوتی، گیرنده و فرستنده بصورت خودکار توضیحی مختصر از آنچه که در پیام صوتی خوانده شده را در زیر آن مشاهده خواهند کرد. البته می‌توان در صورت تمایل این ویژگی را غیرفعال کرد. البته هنوز این سرویس بصورت رسمی در اختیار کاربران قرار نگرفته و در حال تست است.

دیوید مارکوس، یکی از مهندسان فعال در توسعه مسنجر فیس‌بوک است. وی به این نکته اشاره کرده که در حال حاضر این سرویس دوران آزمایشی را پشت سر می‌‌گذارد. مارکوس تولید خوکار توضیح متنی خلاصه از صوت را کار دشواری می‌خواند.

توسعه‌ی این سرویس را باید چالش جالبی برای فناوری تشخیص صدای فیس‌بوک خواند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات