غوغای تکنولوژی با تبلت های گلکسی در بزرگترین چرخ و فلک جهان

یک‌شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۳
مطالعه 4 دقیقه
یکی از جدیدترین و در عین حال پرطرفدارترین جاذبه های توریستی لندن بزرگترین چرخ و فلک جهان است که "چشم لندن" (London Eye) نام دارد. این چرخ بزرگ که در سال ۲۰۰۰ شروع به کار کرد (به همین دلیل چرخ هزاره نیز نام گرفته است) مسافرانش را در اتاقکی شیشه ای تا ارتفاع یکصدوشصت متر به پرواز در می آورد و تصاویر باور نکردنی سیصدوشصت درجه ای از مناظر پایتخت در برابر چشمانشان قرار می‌دهد. به تازگی چشم لندن به تبلت‌های گلکسی 10.1 سامسونگ مجهز شده است که این امر منجر به جذب افراد و گردشگران بیشتری به سمت این چرخ و فلک عظیم الجثه شده است.
تبلیغات

چشم لندن از زمان افتتاح تا ماه می سال ۲۰۰۶ به عنوان بلندترین چرخ و فلک جهان شناخته می‌شد عنوانی که در همان سال به چرخ و فلک ستاره نانچنگ رسید.

این چرخ و فلک (چشم لندن) در ساحل جنوبی رودخانه تایمز و روبروی ساختمان پارلمان بریتانیا و در مجاورت برج بیگ بن واقع شده‌ است که با سرمایه‌گذاری "بریتیش ایرویز" یا سازمان "هواپیمایی بریتانیا" به مناسبت آغاز "هزاره سوم میلادی" با صرف هفتاد میلیون پوند احداث شد و از سال ۲۰۰۰ در معرض استفاده قرار گرفت.  حالا چشم لندن با مجهز شدن به تکنولوژی های جدید در حال تبدیل به یکی از بزرگترین مراکز گردشگری لندن می باشد. سالانه ده میلیون نفر بر این چرخ و فلک سوار می شوند و آن را به یکی از بزرگترین منابع جذب توریست بریتانیا تبدیل کرده اند.

94-000021dd0-e1c3_eye1

چشم لندن دارای 32 محفظه کپسول مانند به شکل دماغه هواپیماست که هر کدام ظرفیت 25 سرنشین را دارند و به شش تبلت گلکسی مجهز شده‌اند که اطلاعات کاملی را از مناطقی که گردشگران در حال نظاره آن هستند به آن‌ها ارایه می‌کند. پدید آورندگان این تکنولوژی به کمک 5,000 کاربر عادی امتحان کردند تا در نهایت 16 روش برتر و جذاب را انتخاب و در چشم لندن به‌کار گرفتند. بعد از تست این تبلت‌ها کاربران اعلام کردند که این تکنولوژی باعث جذابیت بیشتر سفرشان با چشم لندن شده است و حال و هوای تازه‌ای در طول سفر به فضای کپسول بخشیده است. همچنین با اطلاعات جالبی که این تبلت‌ها در اختیار آنان قرار داده است، علاقه بیشتری برای معرفی این چرخ و فلک به دوستان و اقوامشان پیدا کرده‌اند.

رابط کاربری این تبلت‌ها به شکلی است که انگار یک تصویر آیینه وار از فضای بیرون کپسول ها را نمایش می‌دهند. در حالت تصویر skyline در تبلت ها می توان تصویر 360 درجه ای از کل مناطقی که از چشم انداز کپسول ها پیداست را مشاهده کرد و بر روی 44 محل یا بنای مهم مشخص شده از آن کلیک کرد تا اطلاعات کاملی از آن محل ها مانند برج بیگ بن،بر روی نمایشگر تبلت ها پدیدار شود. با لمس هر یک از این 44 منطقه بر روی صفحه نمایشگر تبلت‌ها می‌توان اطلاعاتی از فاصله آن محل تا کابین، سال ساخت بنا و حتی ارتفاع آن را بدست آورد. جالب‌تر آنکه می‌توان از طریق این تبلت‌ها فضای داخلی بنا‌ها را مشاهده کرد و از دیدن آن‌ها لذت برد. یکی از دیگر امکانات این تبلت‌ها نیز امکان انتخاب حالت روز و شب برای دیدن تصاویر و محل های اصلی در تبلت‌ها می‌باشد و امکان مشاهده عکس‌های 24 ساعته از مناظر و بناها نیز وجود دارد.

جمعاً 750 سرنشین می توانند همزمان بر این غول عظیم الجثه نشسته و از فراز رود تایمز، شهر لندن را نظاره کنند. دوید مارکس و ژولیا بارفیلد معماران هلندی سازندگان این چرخ فلک بزرگ باور دارند که بشر همواره آرزوی پرواز داشته، از این‌ رو روش های مختلفی برای پرواز کردن خلق و اختراع کرده است. در عین حال، چشم لندن برای صاحبانش، یعنی هواپیمایی بریتانیا و برای کسانی که از صنعت توریسم لندن استفاده می کنند، حکم معدن سرشار ثروت را دارد.

از ابتدای راه اندازی این چرخ و فلک تاکنون، سالیانه ده میلیون نفر از آن استفاده کرده اند و هر سرنشین یازده پوند در قلک توریسم لندن واریز کرده است. یعنی این چرخ همیشه در گردش که به چیزی به جز چند قطعه فلزی و چند نفر گرداننده نیاز ندارد، به تنهایی سالیانه صد و یازده میلیون پوند (قریب به صد و شصت میلیارد تومان) سرمایه را نصیب بریتانیا کرده است.

چشم لندن با سرعت کم به نحو دائم در گردش است و سرنشینان به تدریج سوار و پیاده می شوند، به نحوی که در هر ساعت 1,600 سرنشین می توانند بر آن سوار شوند. بزرگی چشم لندن به حدی است که از فاصله حدود 50 کیلومتر قابل مشاهده است و برای سرنشینان آن هر دور گردش چشم لندن 30 دقیقه طول می کشد.

آیا با این شیوه تعاملی برای لذت بیشتر از سفر با چشم لندن موافقید یا این‌که ترجیح می‌دهید فقط به مناظر بیرون نگاه کنید نه آنکه به صفحه نمایشگر تبلت خیره شوید؟؟

منبع: trustedreviews

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات