تعداد کاربران اسپاتیفای به ۱۴۰ میلیون نفر رسید

جمعه ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اسپاتیفای از اولین سرویس‌های استریم موسیقی در جهان به شمار می‌رود، اما حتی با افزایش رقابت، این شرکت همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد.
تبلیغات

اگرچه اسپاتیفای هنوز ضررده است؛ ولی درآمد آن در سال گذشته میلادی بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته است. درآمد اسپاتیفای در سال ۲۰۱۶ به ۳.۳ میلیارد دلار رسید و اکنون نزدیک به ۱۴۰ میلیون نفر از سرویس‌های این کمپانی استفاده می‌کنند؛ این موضوع افزایش ۱۰ درصدی تعداد کاربران اسپاتیفای را نسبت به ۱۲۶ میلیون نفر در سال ۲۰۱۵ نشان می‌دهد. اسپاتیفای مشخص نکرده است که چه تعداد از این کاربران، حق اشتراک پرداخت می‌کنند. تعداد مشترکان پولی اسپاتیفای تا ماه مارس ۲۰۱۷، ۵۰ میلیون نفر بود.

اخبار خوب گاهی با اخبار بد همراه هستند. اسپاتیفای باید در چند سال آینده حدود دو میلیارد دلار به ناشران موسیقی پرداخت کند. به‌علاوه، ناشران موسیقی برای ادامه‌ی همکاری از اسپاتیفای درخواست درآمد پایه کرده‌اند که جدا از درآمد استاندارد اسپاتیفای است. بیشتر درآمد اسپاتیفای به‌عنوان حق نشر به ناشران موسیقی پرداخت می‌شود (بر اساس قراردادهای فعلی، ۷۰ درصد از درآمد اسپاتیفای به ناشران پرداخت می‌شود) و به همین دلیل، درآمد خالص این سرویس موسیقی در سال ۲۰۱۶، تنها ۵۰۲ میلیون دلار بوده است. ضرر عملیاتی اسپاتیفای در سال ۲۰۱۶ حدود ۳۹۰ میلیون دلار است که اگر جذب سرمایه‌ی یک میلیارد دلاری این کمپانی را در سال گذشته در نظر بگیریم، میزان ضرر خالص به ۶۰۱ میلیون دلار افزایش پیدا می‌کند.

اگر اسپاتیفای می‌خواهد موفق باشد، باید سرمایه‌گذاران را قانع کند که می‌تواند ضرر را به سود تبدیل کند. برای نیل به این هدف، اسپاتیفای باید قراردادهای بهتری با ناشران موسیقی ببندد و همچنین علاوه بر موسیقی، محصولات دیگری مانند ویدئوهای اختصاصی به فروش برساند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات