گوگل، مایکروسافت و سیسکو برای خرید بخش تراشه های توشیبا از فاکسکان حمایت می‌کنند

سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از اپل ظاهرا گوگل، مایکروسافت و سیسکو نیز از جمله شرکت‌هایی هستند که برای خرید بخش تولید چیپ‌ توشیبا، از کمپانی فاکس‌کان حمایت خواهند کرد.
تبلیغات

فاکس‌کان بخشی از سهام کسب و کار تولید چیپ‌‌ کمپانی توشیبا را خریداری کرده است و به نظر می‌رسد این سرمایه‌گذاری حالا به یکی از اقدامات مهم انجام‌شده در دنیای فناوری مبدل شده است. پس از تأیید این موضوع توسط تیم کوک که اپل نیز در خرید این بخش از توشیبا با فاکس‌کان همکاری خواهد داشت، حالا مدیرعامل فاکس‌کان در مورد احتمال ورود کمپانی‌های دیگر برای فعالیت در بخش تراشه‌های توشیبا صحبت‌هایی کرده است.

در گزارش رویترز به نام سه شرکتی که ظاهرا به پشتیبانی از فاکس‌کان در خرید بخش چیپ‌های توشیبا تمایل دارند، اشاره شده است. بر اساس گزارش یادشده، مایکروسافت، گوگل و سیسکو سیستمز از جمله مهم‌ترین کمپانی‌های علاقه‌مند به همکاری با فاکس‌کان برای خرید بخش تراشه‌های توشیبا بر‌شمرده شده‌اند و علاوه بر این سه شرکت، به نام کمپانی آمازون نیز اشاره شده است.

بنا به اعلام رویترز، گفته می‌شود آمازون اولین شرکتی است که برای خرید مورد بحث به فاکس‌کان کمک خواهد کرد.

هنوز دقیقا مشخص نیست که شرکت‌های بزرگ فناوری قصد دارند خود به‌صورت جداگانه بخشی از سهام کسب و کار تولید تراشه‌ توشیبا را خریداری کنند یا با سرمایه‌گذاری غیر مستقیم از فاکس‌کان در این راه حمایت کنند. البته باید اشاره کنیم بر اساس گزارش‌هایی که اخیرا در این رابطه منتشر شده است، به نظر می‌رسد احتمال استفاده از روش دوم یعنی پشتیبانی از فاکس‌کان بیشتر است.

دولت ژاپن در مورد واگذاری کنترل بخش چیپ‌های توشیبا به دستان شرکت‌های بیگانه ابراز نگرانی کرده است. تری گو، مدیر عامل فاکس‌کان، در گفتگو با رویترز اعلام کرده است که فاکس‌کان سهمی بالاتر از ۴۰ درصد در اختیار نخواهد داشت و شاید همین مورد باعث شود کنترل فعالیت‌های بخش تولید تراشه‌ی توشیبا بین این کمپانی و چندین شرکت آمریکایی تقسیم شود. مسلما این شرایط به کام ژاپنی‌ها نیز شیرین‌تر خواهد بود؛ چراکه کنترل درصد خطرناکی از سهام بخش تراشه‌های توشیبا فقط در اختیار یک کمپانی خارجی نخواهد بود.

گزارش مورد بحث با گزارشی که در ماه آوریل توسط NHK منتشر شد هم‌خوانی دارد. در گزارش NHK گفته شده بود که اپل به دنبال خرید مستقیم بیش از ۲۰ درصد از سهام بخش تولید تراشه‌ی توشیبا است.

بخشی از شرکت توشیبا به تولید چیپ‌ NAND مشغول است. بنا به اعلام برخی از گزارش‌هایی که در این رابطه منتشر شده، قطعا کاهش فعالیت این بخش از کمپانی توشیبا بر میزان تولید بسیاری از محصولات الکترونیکی مصرفی از جمله آیفون ۸ تأثیر خواهد داشت و به همین دلیل، منطقی است که اپل برای حفظ امنیت فعالیت تأمین‌کنندگان قطعات و چیپ‌ست‌های ذخیره‌سازی مورد نیاز خود انگیزه‌ی بسیار بالایی داشته باشد.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا ورود گوگل، مایکروسافت و سیسکو به بهبود فعالیت‌های بخش تولید تراشه‌های توشیبا کمک خواهد کرد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات