AmpStrip، چسب زخمی که وضعیت سلامت شما را کنترل می‌کند

پنج‌شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱
مطالعه 2 دقیقه
امپ استریپ نام ابزاری هوشمند شبیه چسب زخم است. اگر این چسب را روی سینه خود بچسبانید، می‌توانید با اتصال به تلفن هوشمند از طریق بلوتوث، از وضعیت جسمانی خود، مثل ضربان قلب و فعالیت‌های آن آگاه شوید.
تبلیغات

در طول سال‌های اخیر، علوم پزشکی روی روشی برای تولید سنسورهای سلامتی متمرکز شده تا از طریق آنها بتوان بیمار را به شکل بهتری تحت نظر گرفت. اعضای تیم AmpStrip نیز در این زمینه فعالیت کردند و نتیجه تلاش آنها امپ‌استریپ بود که در واقع یک تکنولوژی پوشیدنی است که روی سینه می‌چسبد و اعضای حیاتی بدن‌ را بدون نیاز به هیچ محصول کنترل‌کننده دیگری تحت نظر می‌گیرد.

ampstrip

داخل این گجت که در ابعاد یک چسب زخم است، شتاب‌سنج، دماسنج و یک سنسور ضربان قلب وجود دارد که ترکیب‌شان می‌تواند بر ضربان قلب، حرکات و فعالیت‌های بدن نظارت کند. AmpStrip به طور مستقیم با پوست تماس پیدا نمی‌کند، به جای آن از یک پد چسبناک استفاده شده که بنا به میزان فعالیت‌ بدن سه تا هفت روز دوام می‌آورد. حتی هنگام شنا هم می‌توان از AmpStrip استفاده کرد، چرا که این گجت پزشکی در برابر نفوذ آب مقاوم است.

دستگاه از فناوری شارژ بی‌سیم بهره می‌برد و ساعاتی طول می‌کشد تا به طور کامل شارژ شود. اما وقتی این دستگاه شارژ کامل شود، به دلیل استفاده از فناوری بلوتوث کم‌مصرف BLE و الگوریتم‌های بهینه،باتری AmpStrip تا ۷ روز دوام می‌آورد.

این پروژه فعلا در مرحله بتا قرار دارد، اما احتمالا نسخه نهایی، در تابستان پیش رو روانه بازار شود.

کلیه‌ی مقالات مربوط به نمایشگاه را در آدرس zoomit.ir/ces-2015/ مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات