سیستم‌هدف یاب 338TP، اسلحه‌ای مرگ‌بار

چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۹
مطالعه 2 دقیقه
نمایشکاه CES 2015 مملو از محصولات و مباحث مربوط به اینترنت اشیا است که این روزها اهمیت فوق‌العاده زیادی پیدا کرده است. کمپانی‌های نام‌ آشنای عرصه‌ی فناوری محصولات و راهکار‌های متنوعی را برای توسعه‌ی این حوزه ارائه کردند و رفته‌رفته دامنه‌ی ابزار‌های متصل به این شبکه‌ نیز در حال گسترش است. به بیان بهتر اینترنت اشیا شامل همه چیز می‌شود، حتی اسلحه!
تبلیغات

 TrackingPoint استارت‌آپی است که پیش‌تر سیستمی را برای شلیک به اشیایی در فاصله‌ی ۹۰۰ متری مبتنی بر لینوکس توسعه داده است. این سیستم حتی قادر است با اتصال به گوگل‌گلس امنیت جانی تیرانداز را تامین کند، چراکه با استفاده از این روش افراد قادرند از پشت سنگر اقدام به شلیک گلوله کنند. سیستم واقعیت افزوده‌ی ترکینگ‌پوینت تمام محاسبات مربوط به هدف قرار دادن را انجام می‌دهد تا تیرانداز پس از قفل شدن روی سوژه بدون اینکه گلوله به خطا برود بتواند با موفقیت هدف را از پای در بیاورد. حال این کمپانی در نمایشگاه CES محصول جدید خود را با عنوان Shotview معرفی کرده است. این محصول در واقع یک اپلیکیشن برای گجت‌های اندرویدی و iOS است که با استفاده از آن تیرانداز قادر است نمایی را که از طریق این سیستم برای هدف‌گیری می‌بیند، بصورت ویدئو، استریم کند تا سایر افراد نیز قادر به دیدن منظره‌ی پیش روی تیرانداز باشند.

همانطور که در تصویر نیز مشاهده می‌کنید، این استارت‌آپ، 338TP را که یک اسلحه مجهز به سیستم هدف‌یاب این کمپانی است، به نمایش گذاشته است. با استفاده از این سیستم، تیراندازان تازه‌کار نیز می‌توانند اهدافی را در فاصله‌ی ۱.۶ کیلومتری با موفقیت مورد هدف قرار دهند. نکته‌ی جالب توجه در مورد این اسلحه، امکان تیراندازی دقیق به سوژه‌هایی است که در فاصله‌ی ۱.۶ کیلومتری با سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کنند.

اینترنت اشیا مفهوم تازه، اما بسیار جالب توجه است که نظر بسیاری از کمپانی‌ها را جلب کرده است. براساس اطلاعات ارائه شده توسط سیسکو، ۹۹ درصد از اشیا فیزیکی به اینترنت متصل نیستند. استارت‌آپ ترکینگ‌پوینت با استقبال از اطلاعات و نگرش سیسکو، اهداف خود را هم‌ردیف با این نگرش خوانده است. این کمپانی درصدد انتقال جذابیت موجود در شکار و تیراندازی با اسلحه‌های شکاری است که این روزها استقبال خوبی از آن می‌شود. این کمپانی محصول خود را مناسب انواع ورزش‌ها و فعالیت‌های خوانده که در آن باید اشیا در فاصله‌ی دور را هدف قرار داد. از جمله‌ی ورزش‌هایی که امروزه طرفداران زیادی نیز دارد، شلیک به اهداف پروازی است که با این سیستم بسیار جذاب‌تر خواهد شد.

کلیه‌ی مقالات مربوط به نمایشگاه را در آدرس zoomit.ir/ces-2015/ مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات