Synaptics از حسگر اثرانگشت یکپارچه شده با ترک‌پد خود برای لپ‌تاپ‌ها پرده برداشت

دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد حسگرهای اثر انگشت بار دیگر در حال باز کردن راه خود به سمت لپ‌تاپ‌ها هستند. پس از آنکه گوشی‌های هوشمند موفق شدند این شیوه‌ی امنیتی را متداول کنند، سازندگان PC نیز بار دیگر و این بار در نمایشگاه CES 2015 به فکر نمایش ایده‌های خود در این زمینه افتاده‌اند.
تبلیغات

 کمپانی Synaptics که رهبری تولید ترک‌پد لپ‌تاپ‌های موجود در بازار را بر عهده دارد، پیش‌تر نیز از تکنولوژی موسوم به SecurePad خود بصورت مفصل سخن به میان آورده بود. این فناوری در حقیقت از یک ترک‌پد تشکیل شده که در گوشه‌ی بالایی آن یک اسکنر اثرانگشت تعبیه شده است. اکنون به نظر می‌رسد این ایده برای اجرایی‌شدن آمادگی کامل دارد و سازنده‌ی آن در نمایشگاه بزرگ کالاهای الکترونیک مصرفی امسال، تصمیم گرفته به نمایش کاربرد عملی آن برای عموم بپردازد.

fingers2

هرچند در نمونه‌ی اولیه‌ی نمایش داده شده توسط سیناپتیکس، این اسکنر چندان خوش‌تراش به نظر نمی‌رسد، اما این شرکت اعلام کرده که حسگر اثرانگشت یکپارچه با ترک‌پد این شرکت می‌تواند به سلیقه‌ی سازنده‌ی لپ‌تاپ به هر شکلی جایگذاری شود. جالب است بدانید که یکی از حالت‌های ممکن، غیرقابل شناسایی کردن این اسکنر از ترک‌پد است که بر اساس آن کاربر قادر به تمیز دادن آن از سطح یکپارچه‌ نبوده و ظاهر زیباتری برای این فناوری ایجاد می‌شود. 

بر اساس اعلام سیناپتیکس، از یک ماه پیش این فناوری در اختیار سازندگان لپ‌تاپ قرار گرفته و به زودی شاهد نمونه‌های اجرایی شده با این حسگر خواهیم بود. با این حال زمان دقیق ورود محصولات مجهز به اسکنر اثرانگشت سیناپتیکس همچنان بصورت راز باقی خواهد ماند.

کلیه‌ی مقالات مربوط به نمایشگاه را در آدرس zoomit.ir/ces-2015/ مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات