اینترنت عامل اصلی افزایش بهره‌وری و افزایش ساعات کاری است

پنج‌شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
شاید بسیاری بر این باور باشند که اینترنت و فناوری‌های مرتبط با آن باعث کاهش ساعت‌های کاری شده‌، اما این چنین نیست. تحقیقات صورت گرفته نشان داده که اینترنت با وجود افزایش بهره‌وری، ساعات کاری را نیز بالا برده است.
تبلیغات

 موسسه‌ی تحقیقاتی Pew، از میان افراد بالغ آنلاینی که به انجام شغل‌های تمام وقت یا پاره‌وقت می‌پردازند، پرس‌وجو کرده که نتایج حاصل از آن بسیار قابل توجه است.

براساس این تحقیق، ۹۲ درصد افرادی که مورد سوال واقع شده‌اند، اعلام کرده‌اند که اینترنت تاثیر منفی در بهره‌وری آن‌ها نداشته است. ۴۶ درصد از این افراد اینترنت را منجر به بالا رفتن بهره‌وری خوانده‌اند و ۴۶ درصد باقی مانده نیز وجود اینترنت را در افزایش یا کاهش بهره‌وری خود بی‌تاثیر یافته‌اند.

اما اینترنت چگونه باعث افزایش بهره‌وری در افراد شده است؟ براساس اطلاعات حاصل از این تحقیق، افزایش بهره‌وری به قیمت بالارفتن ساعات کاری حاصل شده است. اطلاعات ارائه شده توسط Pew حاکی از آن است که وجود اینترنت باعث افزایش ساعات کاری‌ حدود ۳۵ درصد از افراد شاغل آنلاین شده است.

۶۱ درصد از افراد عنوان کرده‌اند که ایمیل بخش مهمی از فرآیند تکمیل کار را برعهده دارد. ۵۴ درصد از این افراد نیز وجود اینترنت را یکی از ملزومات می‌دانند. اما در مورد شبکه‌های اجتماعی وضعیت کمی متفاوت است. بخش بزرگی از کاربران تاثیر شبکه‌های اجتماعی را در انجام کارها بی‌تاثیر می‌دانند و تنها چهار درصد از افرادی که مورد سوال واقع شده‌اند، شبکه‌های اجتماعی را به‌عنوان یک ابزار مهم نام برده‌اند.

شاید دلیل کاهش اهمیت شبکه‌های اجتماعی در میان افراد شاغل، مسدود شدن برخی از وب‌سایت‌ها توسط کارفرمایان است. براساس این تحقیق، ۴۶ درصد از افرادی که مورد سوال واقع شده‌اند، اعلام کرده‌اند که کارفرمایانشان، برخی از وب‌سایت‌ها را مسدود کرده است.

نظر شما در این خصوص چیست؟ آیا اینترنت در کشورمان به اندازه‌ی سایر کشورها در انجام کارها تاثیرگذار است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات