کاخ سفید را منفجر می‌کنیم؛ پاسخ کره‌ی شمالی به اتهام هک سونی

سه‌شنبه ۲ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۹
مطالعه 1 دقیقه
قصه‌ی دنباله‌دارِ هک شدن سونی-پیکچر و درز اطلاعات محرمانه‌ی این شرکت، ادامه دارد و در تازه‌ترین اتفاق در این باره‌، کره‌ی شمالی اظهار نظر عجیب و جالب توجه‌ای داشته است.
تبلیغات

طی هفته‌های اخیر سونی-پیکچرز هک شد و اطلاعات محرمانه‌ی این شرکت شامل ۴ فیلم اکران نشده، سناریو فیلم‌های در حال ساخت و اسناد داخلی این شرکت فاش و از طریق شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های مختلف پخش شد. این جریان که خسارت بسیار زیادی به سونی وارد کرد تا جایی پیش رفت که سونی در مقابل خواسته‌ی هکرها تسلیم شد و اکران فیلم کمدی مصاحبه را متوقف کرد. فیلمی که در آن رهبر کره‌ی شمالی کشته می‌شود.

کره‌ی شمالی پس از این اتفاق رسما اعلام کرد که در این حمله‌ی هکری نقشی ندارد اما از این بابت خوشحال است. چندی پیش FBI نیز اعلام کرد که کره‌ی شمالی در این حمله نقش ندارد. اما کمی بعد برخی از سازمان‌های امنیتی، کره‌ی شمالی را مسئول این حمله‌ها دانستند و اوباما ضمن محکوم کردم کره‌ی شمالی، این اقدام آن‌ها را نوعی جنگ دانست.

حال کره‌ی شمالی در پاسخ به اتهامات امریکا واکنش نشان داده و گفته است که آماده‌ی منفجر کردن کاخ سفید است. در بیانیه رسمی کره شمالی آمده است: مردم و ارتش کاملا برای رویارویی با آمریکا در هر نقطه‌ای از جمله در جنگ سایبری و حمله‌ی رو در رو آماده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

امکان ثبت نظر برای این مطلب وجود ندارد

تبلیغات