گوگل متن ترانه را در صفحه نتایج جستجو نمایش می‌دهد

سه‌شنبه ۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به دنبال شعر آهنگ مورد علاقه‌تان هستید؟ گوگل ناو حالا متن ترانه‌های برخی آهنگ‌های مورد علاقه‌تان را مستقیما در صفحه نتایج جستجو نمایش می‌دهد.
تبلیغات

به تازگی قابلیت جدیدی به سرویس جستجوی گوگل اضافه شده که با استفاده از آن می‌توانید در صفحه نتایج جستجو، متن ترانه مربوط به قطعه‌ای که آن را جستجو می‌کنید، ببینید. این خبر احتمالا برای وب‌سایت‌هایی چون Metro Lyrics و AZ Lyrics چندان خوشایند نیست، چرا که غول جستجوی جهان متن ترانه آهنگ‌ها را بدون نیاز به مراجعه به وب‌سایت‌های آن‌ها، نشان می‌دهد و دیگر نیازی نیست که کاربران از سرویس این وب‌سایت‌ها استفاده کنند.

مثلا اگر قطعه Starlight از گروه میوز را جستجو کنید، متن ترانه آن را مشاهده خواهید کرد:

google-lyrics-muse

اما هنوز جای امید برای وب‌سایت‌های مذکور باقی است، چرا که هم‌اکنون این سرویس گوگل دامنه محدودی از قطعات مشهور را پوشش می‌دهد و اگر سلیقه موسیقایی‌تان کمی با عموم مردم متفاوت باشد، با جستجوی آهنگ مورد نظرتان، نمی‌توانید شعر مربوط به آن را مشاهده کنید. مثلا من قطعه Broken Bicycles از تام ویتس را جستجو کردم، اما در نتایج جستجو متن ترانه آن نمایش داده نشد:

google-lyrics-waits

منبع متن ترانه‌های نشان داده شده، سرویس Google Play Music است. شاید از این به بعد هنرمندان در آلبوم‌های خود متن ترانه‌شان را هم ضمیمه کنند تا در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات