با گجت‌های خود به مبارزه با ویروس ابولا بروید

یک‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ویروس کشنده‌ی ابولا نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۴ به قاره‌ی آفریقا هجوم برد و جان بسیاری را تاکنون در این قاره گرفته است. برای مبارزه با این ویروس خطرناک، بسیاری از کشورها و کمپانی‌ها فعالیت‌هایی را آغاز کردند. بر این اساس کمپانی IBM بستری برای مشارکت کاربران با در اختیار گذاردن قدرت محاسباتی گجت‌های خود ایجاد کرده است.
تبلیغات

 در صورتی که علاقه دارید تا نقشی در مبارزه علیه بیماری ابولا داشته باشید، می‌توانید گوشی‌هوشمند، تبلت یا لپ‌تاپ خود را زمانی که دیگر از آن استفاده نمی‌کنید، برای انجام محاسبات مورد نیاز برای مبارزه با ویروس ابولا، در اختیار دانشمندان قرار دهید. شبکه‌ی جهانی IBM با همکاری انستیتو تحقیقاتی Scripps در حال مبارزه با بیماری ابولا تحت پروژه‌ی «Outsmart Ebola Together» است. انستیتو اسکریپس در دهه‌ی اخیر مطالعات جامعی را در مورد ویروس ابولا به انجام رسانده و نقاط ضعف این ویروس خطرناک را یافته است. اما یکی از موانع موجود بر سر راه تکمیل فرآیند ساخت دارو و رسیدن به نتیجه نهایی، نیاز به قدرت پردازشی بالا است که شما در این مرحله می‌توانید با در اختیار گذاشتن قدرت پردازشی گوشی‌هوشمند، تبلت یا لپ‌تاپ خود، نقشی در این زمینه داشته باشید.

پیش‌تر، شبکه‌ی جهانی IBM با مشارکت کاربران و در اختیار گذاشتن قدرت گجت‌های خود، در پروژه‌های مختلف شرکت کرده که از جمله‌ی آن می‌توان به سرطان نوروبلاستوم، فناوری باتری‌های خورشیدی، فناوری تصفیه‌ی آب و شمار دیگری اشاره کرد. در صورتی که تبلت، گوشی‌هوشمند یا کامپیوتر خود را برای اشتراک‌گذاری منابع پردازشی در این سیستم ثبت نام کنید، شما نیز به جمع ۶۸۰٫۰۰۰ داوطلبی خواهید پیوست که با در اختیار داشتن سه میلیون گجت، با بیماری ابولا مبارزه خواهید کرد. البته می‌توانید در زمان ثبت نام، پروژه‌ی مورد نظر خود را برای مشارکت انتخاب کنید. در صورتی که تعداد داوطلبان به مقدار معینی برسد، شاید زمان زیادی برای حل انواع مشکلات در حوزه‌های مختلف کاسته شود.

لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات