اسنپ‌چت یک سازنده‌ی عینک با قابلیت ضبط ویدیو را تصاحب کرد

شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس اطلاعات فاش شده از ایمیل‌های سونی که به تازگی مورد نفوذ قرار گرفته‌اند، اسنپ‌چت یک کمپانی سازنده‌ی عینک‌‌های هوشمند که همچون گوگل گلس از قابلیت ضبط ویدیو برخوردارند را به مالکیت خود درآورده است.
تبلیغات

 ایمیل‌های خصوصی مدیرعامل Sony Entertainment از معامله‌ای 15 میلیون دلاری میان اسنپ‌چت و یک استارت‌آپ به نام Vengeance Labs حکایت می‌کند. این استارت‌آپ در زمینه‌ی تولید نوعی عینک با فریم ضخیم در زمینه‌ی مد و فشن فعالیت دارد که نام Epiphany Eyewear را بر آن گذاشته است. این عینک با لمس کلید قرار گرفته روی فریم کناری، شروع به ضبط ویدیوهایی با کیفیت HD می‌کند. این عینک‌ها که با قیمت 299 تا 499 دلار عرضه می‌شوند با ظرفیت 8 تا 32 گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی داخلی همراه شده‌اند و امکان آپلود محتوای ثبت شده را روی کامپیوتر و فضای ابری فراهم می‌کنند. همچنین امکان استخراج تصاویر بوسیله‌ی یک نرم‌افزار اختصاصی نیز برای این عینک‌ها تدارک دیده شده است.

هیچ‌یک از دو طرف معامله تاکنون صحبتی در مورد این خرید به میان نیاورده‌اند و از تایید یا رد آن خودداری می‌کنند. با این حال یک ایمیل فاش شده‌ی دیگر در میان اسناد سونی، نشان می‌دهد اسنپ‌چت به تازگی یک وام 2 میلیون دلاری در اختیار Vengeance قرار داده است. هنوز مشخص نیست اسنپ‌چت چه برنامه‌ای برای این عینک در دست اجرا دارد اما این سرویس به تازگی زمینه‌ی فعالیت خود را که در خصوص پیغام‌های تصویری محو شونده بوده به حیطه‌ی ویدیوها نیز وارد کرده و ممکن است با این خرید در صدد گسترش کسب و کار خود باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات