تحلیل‌گران شانسی برای موفقیت اسنشیال در مقابل سامسونگ و اپل قائل نیستند

پنج‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوشی جدید اندی رابین با نام اسنشیال، هفته‌ی گذشته و با ظاهری بسیار جذاب رونمایی شد. حال تحلیل‌گران باور دارند که این گوشی نمی‌تواند در برابر رهبران بازار شانسی داشته باشد.
تبلیغات

هفته‌ی گذشته گوشی Essential PH-1 رونمایی شد و کمپانی اندی رابین قصد دارد این گوشی را به‌صورت قراردادی از طریق اپراتورها و همچنین به‌صورت آنلاک در بازار به فروش برساند. اما گوشی اسنشیال در حالی وارد رقابت در بازار گوشی‌های پرچم‌دار شده که این بازار تحت کنترل اپل و سامسونگ است و حتی دیگر کمپانی‌های قدیمی و قدرتمند دنیای اندروید نمی‌توانند سهم چندانی از این بخش بازار داشته باشند. هر دوی این کمپانی‌ها تعامل بسیار خوبی با اپراتورهای بزرگ دنیا دارند و مشترکان این اپراتورها نیز اقبال خوبی از محصولات اپل و سامسونگ نشان داده‌اند. 

گروه تحلیل‌گران CCS در‌باره‌ی موفقیت اسنشیال اعلام کرده‌اند: «پشتیبانی از باندهای مخابراتی اپراتورها به معنی پشتیبانی اپراتورها از اسنشیال نیست. فروش گوشی‌ به‌صورت آنلاک در بازار آمریکا نیز دشوار است.» این گروه در ادامه گفته است شرکت‌های بزرگ بسیاری سعی کردند این بخش از بازار موبایل آمریکا را به دست آورند، اما همگی شکست خوردند. در بازار آمریکا سهم بزرگی از فروش گوشی‌های هوشمند توسط اپراتورها انجام می‌شود. مردم نیز به‌جای آنکه یکجا ۶۰۰ یا ۷۰۰ دلار هزینه کنند، ماهیانه ۲۵ دلار بابت گوشی جدید خود پرداخت می‌کنند. 

مشکل دیگری که تحلیل‌گران تصور می‌کنند مانع فروش خوب اسنشیال می‌شود، عرضه نشدن این محصول توسط خرده‌فروشی‌های آنلاین مانند آمازون و B&H Photos است. در عوض اسنشیال گفته که فروش گوشی از طریق وب‌سایت این شرکت انجام می‌شود. 

حال باید منتظر ماند و دید گوشی جذابی که توسط کمپانی خالق اندروید، یعنی اندی رابین ساخته شده است، می‌تواند در مقابل رقبای قدرتمند از سامسونگ، اپل و دیگر کمپانی‌های فعال در بازار موبایل رقابت کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات