بیکسبی حالا از دستورات صوتی کوتاه پشتیبانی می‌کند

چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
دستیار صوتی بیکسبی سامسونگ اکنون از دستورات کوتاه صوتی پشتیبانی می‌کند.
تبلیغات

بنا به گزارشی که از طرف منابع کره‌ی جنوبی منتشر شده است، سامسونگ الکترونیکز از روز سه‌شنبه یک سری به‌روزرسانی در دستیار صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی خود یعنی بیکسبی اعمال کرده و حالا این دستیار هوشمند از دستورات صوتی کوتاه پشتیبانی می‌کند. قابلیت‌های جدید اضافه‌شده به بیکسبی در حال حاضر فقط مختص کاربران کره‌ای است و باید دید این امکان در سایر بازارهای جهان چگونه فعال خواهد شد. کمپانی سامسونگ نیز پیش از این وعده داده بود که امکانات صوتی بیکسبی تا اواخر سال جاری در آمریکا و دیگر مناطق جهان نیز در دسترس کاربران قرار گیرد.

عملکرد بیکسبی با استفاده از روشی ساده انجام می‌شود و قدرت اصلی این دستیار صوتی توسط الگوریتم‌های هوش مصنوعی تأمین می‌شود. سامسونگ در توضیح قابلیت‌های بیکسبی، اعلام کرده است که این دستیار دیجیتال با توجه به شرایط هر کاربر می‌تواند کاربردهای بسیار شخصی‌سازی شده‌ای ارائه دهد و در واقع با یادگیری عادات مختلف کاربر و الگوهای حرف‌های وی به یک دستیار صوتی کاملا شخصی مبدل خواهد شد. بیکسبی به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا از دستوراتی که قبلا به‌صورت خلاصه‌تر مورد استفاده قرار گرفته‌اند برای اهدافی مشابه بهره ببرند. در بخشی از گزارشی که توسط ETNews کره منتشر شده است، یکی از کارمندان سامسونگ توضیح داده که قابلیت‌های جدید به‌صورت پیوسته با امکانات پرداخت صوتی کار خواهد کرد و به‌عنوان مثال اگر کاربر قبلا حساب بانکی خود را با دستورات کامل صوتی بررسی کرده باشند، از آن پس می‌توانند با بیان جمله‌ی کوتاه Account Balance مبلغ موجود در حساب بانکی خود را مشاهده کنند و دیگر نیازی به استفاده از دستور صوتی کامل نیست. سامسونگ این موضوع را تأیید کرده است که تمامی استانداردهای امنیتی برای این روش نیز در بیکسبی اعمال می‌شوند.

از آنجا که برای انجام امور پرداخت آنلاین با دستیار صوتی بیکسبی نیاز به احراز هویت کامل شخص با استفاده از سنسور عنبیه‌ وجود دارد؛ بنابراین به نظر نمی‌رسد که این ویژگی در سایر نواحی جهان به همین زودی‌ در دسترس کاربران قرار گیرد. اما سایر ویژگی‌های صوتی بیکسبی در آینده برای کاربرانی که در ایالات متحده و یک سری از نواحی دیگر جهان زندگی می‌کنند فعال خواهد شد. دستیار دیجیتال سامسونگ یکی از قابلیت‌هایی است که سامسونگ برای فروش دو گوشی هوشمند پرچم‌دار گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس روی آن مانور زیادی انجام داده؛ اما این دستیار هوشمند هنوز موفق نشده است در کشورهای غربی توجهات زیادی را به خود جلب کند و شاید دلیل اصلی به وجود آمدن این شرایط عدم پشتیبانی از دستورات صوتی باشد؛ به همین دلیل تا زمانی که امکانات صوتی بیکسبی به‌طور کامل فعال نشود و در دسترس کاربران مختلف قرار نگیرد، این دستیار صوتی نمی‌تواند به‌طور جدی با رقبایی چون آمازون آلکسا و یا گوگل اسیستنت رقابت کند. اگرچه سامسونگ پیش از این قول داده بود که نسخه‌ی آمریکایی بیکسبی را تا اواخر فصل بهار سال جاری عرضه کند؛ اما با توجه به گزارش‌هایی که اخیرا منتشر شده است، ظاهرا این دستیار دیجیتال هنوز با زبان انگلیسی مشکل دارد.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات