سامسونگ در حال توسعه بلندگوی هوشمند مبتنی بر بیکسبی است

چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
پس از آنکه اپل از بلندگوی هوم‌پاد رونمایی کرد، حال شنیده‌ها حکایت از این دارند که سامسونگ نیز توسعه‌ی یک بلندگوی هوشمند مبتنی بر بیکسبی را در دست دارد.
تبلیغات

خبرگزاری KoreaHerald با انتشار گزارشی در مورد رونمایی از بلندگوی هوشمند اپل طی کنفرانس توسعه‌دهندگان این کمپانی با نام هوم‌پاد، اعلام کرده که سامسونگ نیز در حال کار روی بلندگوی هوشمندی است که مبتنی بر دستیار صوتی هوشمند بیکسبی خواهد بود.

در یکی دو سال اخیر غول‌های دنیای فناوری اقدام به عرضه‌ی بلندگو‌های هوشمند مبتنی بر دستیارهای صوتی هوشمند خود کرده‌اند. این هفته نیز اپل در جریان برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگانش از هوم‌پاد یا همان اسپیکر هوشمند مبتنی بر سیری رونمایی کرد تا به این ترتیب کاپرتینویی‌ها نیز به جمع تولیدکنندگان بزرگ چنین محصولاتی نظیر آمازون و گوگل بپیوندند. هوم‌پاد اپل با برچسب قیمت ۳۴۹ دلاری در دو رنگ مشکی و سفید از ماه دسامبر در  اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. سیری به‌عنوان دستیار صوتی هوشمند اپل وظیفه‌ی تعامل با کاربران هوم‌پاد را بر عهده خواهد داشت. این دستیار صوتی هوشمند اکنون از ۳۰ زبان پشتیبانی می‌کند.

آمازون اولین شرکتی بود که در سال ۲۰۱۵ بلندگوی هوشمند خود را با نام اکو رونمایی کرد. بر اساس برآوردهای eMarketer، انتظار می‌رود در سال جاری میلادی اکوی آمازون ۷۰.۶ درصد از بازار بلندگوهای هوشمند آمریکا را در اختیار داشته باشد. با وجود اینکه آمازون بخش بزرگی از بازار بلندگوهای هوشمند را در اختیار دارد؛ اما این حوزه باز هم به‌عنوان بخشی از بازار که پتانسیل بالایی برای سرمایه‌گذاری دارد شناخته می‌شود. با توجه به برآوردهای eMarketer، انتظار می‌رود در سال جاری میلادی حداقل ۳۵.۶ میلیون آمریکایی برای یک‌بار در ماه از بلندگوی هوشمند استفاده کنند که در مقایسه با سال گذشته نشان از افزایش ۱۲۸.۹ درصدی دارد.

بر اساس آخرین اطلاعات موجود، سامسونگ طراحی بلندگوی هوشمند خود را نهایی کرده و در حال حاضر مشغول توسعه‌ی ویژگی‌های دستیار صوتی هوشمند بیکسبی است. البته تنها سامسونگ نیست که به‌عنوان یکی دیگر از توسعه‌دهندگان آینده‌ی نزدیک بلندگوهای هوشمند به شمار می‌رود و کمپانی‌هایی که حتی در زمینه‌ی سخت‌افزار فعالیت نمی‌کنند نیز از برنامه‌های خود برای توسعه دستیار صوتی هوشمند رونمایی کرده‌اند که از آن جمله‌ می‌توان به سافت‌بانک ژاپن اشاره کرد.

نظر شما در مورد بلندگوهای هوشمند چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات