همکاری انویدیا با سازندگان سرور برای توسعه پردازش در بخش هوش مصنوعی

سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
انویدیا در کنفرانس کامپیوتکس ۲۰۱۷ از برنامه‌ی خود برای همکاری با تولیدکنندگان سرور به‌منظور سرعت بخشیدن به سرورهای HGX-1 رونمایی کرده است.
تبلیغات

انویدیا به‌منظور به میدان آوردن سرورهای HGX-1 با شرکت‌های بزرگی همچون فاکسکان، اینوِنتک و ویسترون همکاری می‌کند. هدف از این همکاری سرورهای پردازش ابری مبتنی بر هوش مصنوعی هستند. انویدیا شاسی‌های سرور HGX-1 را با همکاری مایکروسافت و اینگریسیس توسعه داده است. این محصول برای کاربردهای یادگیری ماشین بهینه شده است و از هشت پردازنده‌ی گرافیکی در هر شاسی پشتیبانی می‌کند. با قرار دادن چهار HGX-1 در کنار هم، می‌توان تا ۳۲ پردازنده‌ی گرافیکی را در کنار یکدیگر به کار گرفت.

HGX-1 از جدید‌ترین پردازنده‌های شرکت انویدیا از جمله Tesla P100 و Tesla V100 پشتیبانی می‌کند. این دو پردازنده به ترتیب بر مبنای معماری پاسکال و ولتا ساخته شده‌اند. خوشبختانه HGX-1 از پردازنده‌های رادئون AMD و شتاب‌دهنده‌های یادگیری ماشین اینتل نیز پشتیبانی می‌کند.

انویدیا به دنبال توسعه‌ی همکاری‌های خود با بزرگان دنیای سرورها از جمله فاکسکان و ویسترون است. انویدیا در همین راستا با اشتراک معماری HGX، تکنولوژی‌های GPU و رهنمودهای طراحی با شرکای جدید خود، به دنبال توسعه‌ی فعالیت‌هایش در دنیای سرورها است. این همکاری به تولیدکنندگان سرور اجازه می‌دهد HGX سریع‌تری برای مشتریان خود بسازند. انویدیا ادعا می‌کند هر ۱۰ کسب‌وکار مرتبط با دیتاسنترهای هایپراسکیل از پردازنده‌های گرافیکی انویدیا برای شتاب‌بخشی به پروژه‌های یادگیری ماشین خود استفاده می‌کنند.

HGX با ترکیب پردازنده‌های گرافیکی و پردازنده‌های مرکزی در سرورها قادر به پردازش سریع و تسریع فرآیند آموزش در یادگیری عمیق خواهد بود. توسعه‌ی این‌چنین محصولاتی برای پردازش‌های مرتبط با هوش مصنوعی حیاتی است. استفاده از محصولات HGX مبتنی بر پردازنده‌های ولتا از اواخر سال جاری میلادی امکان‌پذیر خواهد بود. به‌زودی سرورهایی که از تکنولوژی‌های انویدیا استفاده می‌کنند قادر به پردازش ۹۶۰ ترافلاپس در یادگیری عمیق خواهند بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات