ژاپن دیسپلی نمایشگر جوهر الکترونیکی با تراکم ۶۰۰ پیکسل بر اینچ توسعه می‌دهد

دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت ژاپن دیسپلی با همکاری E Ink Holdings، نمایشگر جوهر الکترونیکی با تراکم ۶۰۰ پیکسل بر اینچ توسعه می‌دهد.
تبلیغات

نمایشگرهای جوهر الکترونیکی یا E Ink که در کتا‌ب‌خوان‌هایی نظیر کیندل و نوک نیز به‌ کار رفته‌اند، به‌ لطف کنتراست بسیار بالا و سطح مشابه کاغذشان، امکان مطالعه زیر نور مستقیم خورشید را فراهم می‌کنند؛ اما نمایشگرهای E Ink کنونی معایبی نیز دارند که از بین آن‌ها می‌توان به مواردی همچون نرخ نوسازی پایین، سیاه‌وسفید بودن و حداکثر تراکم ۳۰۰ پیکسل بر اینچ اشاره کرد.

اما به‌ نظر می‌رسد ژاپن دیسپلی در پی یافتن راهکاری برای محدودیت تراکم پیکسلی نمایشگرهای جوهر الکترونیکی است. این کمپانی اعلام کرد که با همکاری هولدینگ E Ink، کاغذ الکترونیکی بک‌پلین جدیدی توسعه خواهد داد که از تراکم بالای ۶۰۰ پیکسل بر اینچ نیز پشتیبانی می‌کند.

ژاپن دیسپلی مدعی است که فناوری جدید این کمپانی، امکان توسعه‌ی نمایشگرهای ePaper با رزولوشن WXGA یا فول اچ‌دی را فراهم خواهد کرد؛ نمایشگرهایی که به‌اندازه‌ی نمونه‌های به‌کاررفته در گوشی‌های هوشمند بالارده‌، شارپ هستند.

جوهر الکترونیکی

در حال حاضر کتاب‌خوان‌های Kindle Paperwhite ،Voyage و Oasis از نمایشگرهای ۶ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰×۱۴۴۰ پیکسل بهره می‌برند و کتاب‌خوان‌های Nook GlowLight Plus و Kobo Aura One نیز از نمایشگرهای ۶ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰×۱۴۳۰ استفاده می‌کنند که تراکم نمایشگر تمام این کتاب‌خوان‌ها در حدود ۳۰۰ پیکسل بر اینچ است.

چنانچه فناوری جوهر الکترونیکی جدید ژاپن دیسپلی به‌صورت گسترده توسط تولیدکنندگان پذیرفته شود، احتمالا در آینده‌ی نزدیک شاهد عرضه‌ی کتاب‌خوان‌های جدیدی مجهز به نمایشگرهای ۴۰۰ یا ۶۰۰ پیکسل بر اینچ با قابلیت نمایش متون و تصاویر شارپ‌تر خواهیم بود.

در حال حاضر JDI در خصوص تأثیر بالا رفتن رزولوشن نمایشگرهای جوهر الکترونیکی بر میزان مصرف باتری، اظهار نظری نکرده است.

E Ink Holdings و JDI‌ اواخر سال گذشته اعلام کردند که برای توسعه‌ی فناوری‌های جدید با یکدیگر همکاری خواهند کرد. فناوری نمایشگر جدید که هفته‌ی گذشته معرفی شد، اولین ثمره‌ی همکاری آن‌ها محسوب می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات