رونمایی از نمایشگرهای سه بعدی بدون نیاز به عینک MasterImage 3D برای تبلت و تلفن هوشمند

یک‌شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
شرکت MasterImage 3D که در زمینه ساخت پنل‌های سه‌بعدی فعالیت دارد، تصور می‌کند دنیا باید بیشتر به سمت فناوری سه بعدی پیش رود. این شرکت دو نمایشگر سه بعدی بدون نیاز به عینک خود را برای نمایشگاه CES امسال آماده کرده است.
تبلیغات

نمایشگر اول MasterImage 3D سایز 4.3 اینچ با وضوح تصویر 720p دارد و مناسب تلفن‌های هوشمند است و دیگری نیز در سایز 10.1 اینچ و وضوح تصویر Full HD است. اطلاعات بیشتر در مورد این دو نمایشگر Parallax Barrier را در ادامه مطالعه کنید.

Parallax Barrier فناوری است که نمایش تصاویر سه بعدی بدون نیاز به عینک را در LCD ممکن می‌سازد. معمولا در این فناوری ابزاری در قسمت جلوی نمایشگر قرار می‌گیرد که دارای لایه ایی از مواد خاص با یک سری شکاف دقیق است که به چشم ها اجازه می‌دهد تا هر کدام پیکسل های مربوط به خود را مشاهده نمایند. به این ترتیب هر چشم تصویر مربوط به خود را مشاهده کرده و تصویر هر چشم با زاویه نسبت به تصویر چشم دیگر نمایش داده می‌شود که نتیجه آن تشکیل تصویر با عمق و بصورت سه بعدی است.

نمایشگرهای MasterImage 3D نیز از فناوری Parallax Barrier برای پخش تصاویر سه بعدی بدون نیاز به عینک استفاده می‌کنند. نمایشگر 10.1 اینچ این شرکت که قرار است در تبلت های سه بعدی بکارگرفته شود وضوح تصویر WUXGA یا 1920 در 1200 پیکسل خواهد داشت.

نمایشگر دیگر این شرکت که در سایز 4.3 اینچ و برای استفاده در تلفن های هوشمند سه بعدی ساخته شده نیز وضوح تصویر qHD یا 960در 540 پیکسل دارد.

تا دو روز دیگر نمایشگاه جذاب CES ۲۰۱۲ در لاس و گاس شروع به کار می‌کند و اطلاعات بیشتری در مورد این دو نمایشگر نیز منتشر خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات