قابلیت حذف نویز ایرفون‌ جدید اچ‌ تی‌ سی فقط روی یو 11 کار می‌کند

دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
هفته گذشته شرکت تایوانی اچ‌تی‌سی پرچم‌دار جدید خود را با نام یو 11 رونمایی کرد. ایرفون‌ این پرچم‌دار از قابلیت حذف نویز داخلی بهره می‌برد.
تبلیغات

چند روز پیش اچ‌تی‌سی پرچم‌دار جدید خود را با نام اچ‌تی‌سی یو ۱۱ معرفی کرد. این گوشی بهبودهای زیادی نسبت به پرچم‌دار سال گذشته اچ‌تی‌سی دارد و برای احیای نام بزرگ اچ‌تی‌سی به میدان آمده است. بهره‌مندی از استاندار IP67، لبه‌های حساس به فشار و قابلیت اج‌ سنس، دوربین بهبودیافته و امکانات صوتی متنوع از جمله اسپیکرهای بوم‌ساوند و ایرفون‌ مجهز به نویز کنسلینگ بخشی از ویژگی‌های این پرچم‌دار محسوب می‌شوند. استفاده‌ی اچ‌تی‌سی از باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در گوشی میان رده‌ی وان ایکس ۱۰ امیدها را برای دیدن باتری با ظرفیت بالا در پرچم‌دار جدید افزایش داد؛ اما متأسفانه این اتفاق رخ نداد و اچ‌تی‌سی ظرفیت باتری را نسبت به اچ‌تی‌سی ۱۰ تغییر نداد و به باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بسنده کرد.

اچ‌تی‌سی در جعبه‌ی یو ۱۱ یک جفت ایرفون مجهز به حذف نویز قرار داده است. با حذف جک ۳.۵ میلی‌متری صدا در یو ۱۱، این ایرفون‌ از طریق درگاه USB نوع C به گوشی متصل می‌شود. جف گوردون، مسئول روابط عمومی اچ‌تی‌سی، استفاده از این ایرفون‌ را در دیگر گوشی‌های مجهز به درگاه USB نوع C امکان‌پذیر می‌داند.  اما نکته مهم در صحبت‌های گوردون، غیرفعال بودن قابلیت حذف نویز یا نویز کنسلینگ این ایرفون روی گوشی‌های دیگر است.

یکی دیگر از سؤالاتی که از گوردون در مورد اچ‌تی‌سی یو ۱۱ پرسیده شد، به حساسیت به فشار در لبه‌های این گوشی برمی‌گشت. گوردون در پاسخ به این سؤال که چرا اچ‌تی‌سی از دکمه فیزیکی برای فعال کردن اج‌ سنس استفاده نکرده، این‌طور پاسخ داده است:

چرا از فشار به‌جای یک دکمه ساده استفاده کردیم؟ دکمه‌ها قابلیت‌های کمی دارند (فشردن و رها کردن)؛ اما سنسورهایی که اج‌ سنس را امکان‌پذیر کردند، پتانسیل‌ زیادی برای ارائه‌ی طیف وسیعی از تعامل‌های مبتنی بر لمس دارند. فشار دادن تنها شروع کار است.

اچ‌تی‌سی یو ۱۱ یک گوشی قابل احترام از سوی یکی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین بازیگران دنیای گوشی‌ هوشمند است. این شرکت برای برون‌رفت از وضعیت نامناسب کنونی خود نیازمند نوآوری و اثبات دوباره توانایی‌هایش است، به نظر می‌رسد اچ‌تی‌سی یو ۱۱ قطعه‌ی آغازین این پازل دشوار است که خوشبختانه در جای درست خود قرار گرفته است. هنوز نمی‌توان در مورد موفقیت یا شکست این گوشی چیزی گفت؛ ولی واضح است که این تلاش جدید اچ‌تی‌سی، هوشمندانه‌تر و بهتر از تصمیمات چند سال اخیر این شرکت است.

شما می‌توانید ویدئوی جعبه‌گشایی اچ‌تی‌سی یو ۱۱ را در زومیت مشاهده کنید. نظر شما در مورد پرچم‌دار این شرکت تایوانی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات