گوگل اسیستنت به‌زودی برای iOS عرضه می‌شود

سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل اسیستنت یا همان دستیار مجازی هوشمند گوگل، قرار است به‌زودی برای iOS عرضه شود.
تبلیغات

به نقل از یک منبع موثق، گوگل قصد دارد طی چند روز آینده، دستیار مجازی خود یعنی گوگل اسیستنت را به‌عنوان یک اپلیکیشن مستقل برای سیستم عامل iOS عرضه کند. احتمالاً این اتفاق در کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان گوگل (Google I/O 2017) رخ خواهد داد که قرار است چهارشنبه همین هفته، زنگ آغاز آن در سانفرانسیسکو به صدا دربیاید؛ هرچند در حال حاضر از چند و چون این ماجرا جزئیات بیشتری در دست نیست. گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن هستند که این اپلیکیشن، ترکیبی از قابلیت‌های پیام‌رسان گوگل الو و ویژگی کنترل صوتی اندروید به همراه خواهد داشت.

اپ iOS گوگل اسیستنت در ابتدای عرضه، تنها در ایالات متحده قابل دسترس خواهد بود؛ بنابراین برنامه گوگل برای معرفی این اپلیکیشن در کوتاه‌مدت، چندان دور از انتظار نیست. کنفرانس I/O 2017 می‌تواند محلی ایده‌آل برای معرفی و عرضه این اپلیکیشن باشد؛ چراکه کیت توسعه نرم‌افزاری (SDK) آن اواخر ماه گذشته دراختیار توسعه‌دهندگان قرار گرفت. با باز شدن پای اسیستنت به دومین سیستم عامل موبایل بزرگ جهان یعنی iOS، توسعه‌دهندگان بیشتری تشویق می‌شوند تا از قابلیت‌های این اپلیکیشن در سایر اپ‌ها و دستگاه‌ها استفاده کنند.

در حال حاضر، جزئیات بیشتری از این ماجرا به بیرون درز نکرده است؛ اما می‌دانیم که عرضه گوگل اسیستنت برای iOS قطعی است. هرچند اعلام یک چارچوب زمانی دقیق برای معرفی و عرضه این اپ با کمی تردید روبه‌رو است، اما باید منتظر عرضه قریب‌الوقوع دستیار مجازی هوشمند گوگل برای iOS باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات