ال جی دیسپلی سرمایه‌گذاری در بخش پنل اولد انعطاف پذیر را افزایش می‌دهد

یک‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ال‌جی دیسپلی به‌عنوان یکی از بخش‌های مهم کمپانی ال‌جی همواره یکی از بازیگران مهم در زمینه‌ی تولید صفحه‌نمایش بوده است. به نظر می‌رسد ال‌جی به دنبال افزایش سرمایه در ساخت پنل اولد انعطاف پذیر است.
تبلیغات

طبق گزارش‌های جدید، ال‌جی دیسپلی به دنبال افزایش سرمایه‌گذاری خود در بخش تولید پنل‌ OLED انعطاف‌پذیر است. این افزایش سرمایه‌گذاری از سه‌ماهه‌ی دوم سال میلادی کنونی آغاز می‌شود. بخش عمده‌ی این سرمایه به کارخانه جدیدی که برای تولید این پنل‌ها در نظر گرفته شده است، اختصاص خواهد یافت. این کارخانه به‌زودی با تکمیل احداث آن به مرحله تولید خواهد رسید. کارخانه‌ی مورد بحث انحصارا برای تولید آخرین سری پنل‌ اولد انعطاف‌پذیر ال‌جی (نسل ششم) طراحی شده است و محصول دیگری تولید نخواهد کرد.

ال‌جی هم‌اکنون چیزی در حدود ۱.۹۹۹ تریلیون وون (تقریبا ۱.۷۸ میلیارد دلار) برای این کارخانه سرمایه‌گذاری کرده است. کارخانه‌ی مذکور با هدف تولید ۱۵ هزار صفحه‌نمایش در ماه کار خود را از سال ۲۰۱۸ آغاز خواهد کرد. با ساخت مرحله‌ی دوم کارخانه، دو برابر شدن تولیدات آن دور از دسترس نخواهد بود. با تکمیل بخش‌های مختلف این کارخانه‌ی بزرگ، امکان تولید ۴۵ هزار صفحه‌نمایش در ماه وجود دارد. ا‌ل‌جی دیسپلی سرمایه عظیمی صرف این پروژه خواهد کرد؛ از این روی پایین بودن سرعت تولید و مشکل در بازگشت سرمایه کمی نگران‌کننده به نظر می‌رسد. ال‌جی برای افزایش سرعت تولید بسیاری از تست‌های کیفیت و تولید را حذف خواهد کرد؛ با این حال برخی تست‌های کنترل کیفیت لازم برای حفظ کیفیت محصول به کار خود ادامه خواهند داد.

ابعاد صفحه‌نمایش‌های نسل ششم و منعطف تولیدی این کارخانه کوچک تا متوسط خواهد بود. صفحه‌نمایش‌هایی با این ابعاد برای استفاده در گوشی‌ هوشمند، تبلت‌، ساعت‌ هوشمند و لپ‌تاپ‌ مناسب‌ هستند. درست است که سامسونگ  در نبرد تأمین صفحه‌نمایش‌ برای اپل پیروز شد؛ ولی ال‌جی همیشه رقیبی بی‌باک و جسور برای سامسونگ بوده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات