نظرسنجی زومیت: آیا نسبت تصویر ۱۸:۹ به یک استاندارد در گوشی‌های هوشمند تبدیل می‌شود؟

شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
در نظرسنجی این هفته‌ی زومیت نقطه‌نظر شما در مورد امکان تبدیل شدن نسبت تصویر ۱۸ به ۹ در گوشی‌های هوشمند را مورد سؤال قرار داده‌ایم.
تبلیغات

یکی از شایعاتی که در مورد گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس سامسونگ و جی ۶ ال‌جی در فاصله‌ی چند هفته تا زمان رونمایی مطرح شد، به‌کارگیری نسبت تصویر ۱۸ به ۹ در نمایشگر این گوشی‌های هوشمند بود. ابتدا ال‌جی با رونمایی از جی ۶ در جریان کنگره‌ی موبایل بارسلونا و سپس سامسونگ با معرفی گلکسی اس ۸ درر جریان مراسمی که در فروردین‌ماه برگزار شد، به شایعات مطرح‌شده رنگ واقعیت بخشیدند.

نسبت تصویر ۱۸ به ۹ ترکیب جدیدی بود که دو کمپانی کره‌ای تصمیم به استفاده از آن در پرچم‌داران جدید خود گرفته بودند. اما چرا این دو کمپانی کره‌ای با توجه به عدم بهینه بودن اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها برای نسبت تصویر مورد نظر، باز هم از آن استفاده کردند؟ به‌جرئت می‌توان مدعی شد که پاسخ این سؤال را نمی‌توان تا پیش از داشتن تجربه‌ی کار با این دو گوشی هوشمند داد. اولین چیزی که پس از در دست گرفتن جی ۶ یا گلکسی اس ۸ به ذهن کاربر خطور می‌کند، حیرت از خوش‌دستی هر دو گوشی با وجود به‌کارگیری نمایشگری بزرگ است که به مدد مهندسی بی‌نظیر در بدنه‌ای کوچک جا گرفته است. رغبت بیشتر کاربران برای خرید گوشی‌های هوشمندی که از نمایشگر بزرگ بهره می‌برند، حتی اپل را که در برابر این خواسته مقاومت می‌کرد، متقاعد کرد که به سراغ پنل‌های بزرگ‌تر برود. اما بروز مشکلاتی از قبیل کنترل سخت‌تر با یک دست و احتمال سقوط گوشی به دلیل ابعاد و مخصوصا عرض زیاد، کره‌ای‌ها را به این نتیجه رساند که باید نسبت تصویر را تغییر دهند.

سامسونگ به‌عنوان بزرگ‌ترین بازیگر گوشی‌های هوشمند اندروید و پرچم‌دار ال‌جی از این نسبت تصویر استفاده می‌کنند. آیا پیش‌بینی می‌کنید که استفاده از این نسبت تصویر به یک استاندارد در دنیای گوشی‌های هوشمند تبدیل شود یا خیر؟

دلایل خود برای انتخاب هر یک از گزینه‌های نظرسنجی را در بخش نظرات با ما و دوستان خود به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات