گوگل مپ برایتان جای پارک پیدا می‌کند

پنج‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
گوگل در جدید‌ترین نسخه‌ی گوگل مپ قابلیت یافتن محل پارک در مقصد را به اپلیکیشن خود افزوده است.
تبلیغات

اپلیکیشن گوگل مپ در حال کار روی قابلیتی است که در یافتن محل پارک برای خودرو به شما کمک کند. ماه گذشته، گوگل از طریق معرفی ابزار جدیدی، به کاربران این امکان را داد تا مکان دقیق خودروی پارک شده‌ی خود را به خاطر بیاورند و مسافت باقی‌مانده تا رسیدن به آن را مشاهده کنند. در ماه جاری آن‌ها در پی این هستند تا اطلاعات مورد نظر از پارکینگ‌های موجود در مقصد را در اختیار شما قرار دهند تا به شما کمک کنند پیش از ترک مبدأ، مسیر خود را مشخص کنید. به گزارش وب‌سایت اندروید پلیس اپلیکیشن گوگل‌مپ نسخه‌ی ۹.۵۱ که در حال حاضر در مرحله‌ی آزمایش است، این قابلیت را دارد که موجود بودن پارکینگ در  مقصد و رایگان یا پولی بودن آن را به شما اطلاع دهد.

نحوه‌ی کار این قابلیت جدید بدین صورت است که در صفحه‌ی جزئیاتی که شما با لمس کردن علامت مقصد ظاهر می‌کنید، درست زیر آدرس، خطی قرار دارد که نشان می‌دهد مقصد شما دارای پارکینگ رایگان یا پولی خواهد بود یا خیر. اما در صورت پولی بودن، مبلغ آن را نشان نخواهد داد.

گوگل علاوه بر این یک نشانگر «در محل» (On-site) به اطلاعات پارکینگ افزوده است که در کنار زمان و فاصله‌ی مسیر مشخص‌شده، ظاهر می‌شود. درجه‌ی سختی یافتن پارکینگ در شکل فعلی‌ شامل آسان، متوسط، محدود و در محل می‌شود. این مسئله به این معنی است که اگر شما قصد یافتن یک پارکینگ در مقصد خود دارید و پس از رسیدن به آن دریابید که قابل استفاده نیست، از در دسترس بودن دیگر پارکینگ‌های جایگزین در آن منطقه مطلع نخواهید شد. برای حل این مشکل باید یک آدرس نزدیک به محل مورد نظر خود وارد کنید تا از وجود احتمالی پارکینگ در محل آن مطلع شوید.

google map helps you find parking

اعضای وب‌سایت اندروید پلیس موفق به استخراج فایل نصبی آخرین نسخه‌ی این اپلیکیشن شدند و شواهدی به دست آوردند که گوگل قصد ارائه‌ی حداقل یک بهبود اضافه دیگر به اطلاعات موجود پارکینگ دارد. اما آن‌ها این مطلب را نیز اضافه کرده‌اند که این حدسیات در مورد برنامه‌های آتی گوگل هنوز قطعیت کاملی ندارند.

به نظر می‌رسد گوگل در حال کار روی قابلیتی است که به کاربران امکان می‌دهد برای پیدا کردن محل‌های پارک‌ مختلف در مقصد خود برنامه‌ریزی کنند. مپ پارکینگ‌ها را جستجو می‌کند و از بین آن‌ها، به راننده حق انتخاب می‌دهد و یک زمان تقریبی پیاده‌روی از پارکینگ تا مقصد مورد نظر راننده ارائه می‌دهد. این ویژگی جدید به افرادی که به مناطق مرکزی شهر در رفت و آمد هستند، کمک زیادی می‌کند.

قابلیت دیگری که ظاهرا در برنامه‌ی گوگل قرار دارد، هیچ ربطی به پارکینگ و یافتن محل پارک خودرو ندارد؛ با این وجود می‌تواند مفید باشد. در آینده‌ی نزدیک، احتمالا یک نمودار گرافیکی به اپلیکیشن مپ افزوده خواهد شد که تراکم ترافیک را به‌عنوان یک ویژگی زمانی به همراه مسیر مشخص‌شده نمایش می‌دهد. در حال حاضر،  گوگل مپ قابلیت ارائه‌ی یک زمان تقریبی از سفر بر اساس تراکم ترافیکی دارد؛ اما برای بخش‌های مختلف سفر اطلاعات مورد نیاز را فراهم نمی‌کند. اطلاع از تأخیرهای ناشی از مسدود بودن نقاط مختلف مسیر به همراه مسیرهای شناخته‌شده، می‌تواند اطلاعات ارزشمندی درباره‌ی یافتن بهترین مسیر ممکن در اختیار کاربران قرار دهد.

یکی از ویژگی‌های گوگل این است که هرگز از بهبود اپلیکیشن‌های خود از طریق افزودن قابلیت‌ها و ابزارهایی که مشکلات روزمره‌ی مردم را رفع می‌کند، دست برنمی‌دارد. این شرکت قطعا انگیزه‌هایی برای بهبود اپلیکیشن‌های خود دارد و به‌سختی مشغول فراهم کردن قابلیت‌های کاربردی برای کاربران خود است و آن‌ها را نیز به‌رایگان در اختیار ما قرار می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات