اسپاتیفای وارد حوزه سخت افزار می‌شود

سه‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شنیده‌ها حکایت از این دارند که اسپاتیفای درصدد توسعه‌ی سخت‌افزار و ورود به این حوزه، در کنار ارائه‌ی سرویس‌ استریم موسیقی است.
تبلیغات

بر اساس گزارشی جدید که برگرفته از اطلاعات منابع نزدیک به اسپاتیفای است، این کمپانی در آینده‌ی نزدیک با تولید محصولات سخت‌افزاری، فعالیت در حوزه‌ی جدید را کلید خواهد زد.

شنیده‌ها گویای این موضوع هستند که اسپاتیفای اخیرا چندین موقعیت شغلی در رابطه با سخت‌افزار، در وب‌سایت خود درج کرده و درصدد جذب نیرو برای موقعیت‌های شغلی جدید ایجادشده در این کمپانی است. برای مثال می‌توان به مدیر ارشد تولید محصولات سخت‌افزاری اشاره کرد که وظیفه‌ی آن انتقال محصولات سخت‌افزاری از اسپاتیفای به دست مصرف‌کنندگان خواهد بود. به نظر می‌رسد اسپاتیفای تصمیم دارد محصولاتی قابل قیاس با ساعت هوشمند پبل، بلندگوی هوشمند اکو یا عینک اسپکتکلز اسنپ راهی بازار کند.

عینک Spectacles که توسط اسنپ راهی بازار شده است، راهی جدید برای تجربه‌ی اسنپ‌چت نیست؛ بلکه قابلیتی تازه به این سرویس اضافه می‌کند. در واقع عینک اسنپ همراه با یک قابلیت نرم‌افزاری جدید متولد شده و این دقیقا همان هدفی است که می‌توان برای اسپاتیفای متصور شد.

بلندگوی اکو را باید اولین محصول آمازون خواند که از دستیار صوتی هوشمند الکسای آمازون پشتیبانی می‌کند. البته آمازون امروزه از این دستیار صوتی هوشمند در گجت‌های دیگری نظیر فایر تی‌وی، فایر تبلت و سایر گجت‌هایش نیز پشتیبانی می‌کند. این کمپانی، دستیار صوتی هوشمند الکسا را نیز در اختیار سایر تولیدکنندگان قرار داده است تا از آن در گجت‌های هوشمند استفاده کنند. با توجه به سیاست‌های در پیش گرفته‌شده توسط سایر کمپانی‌ها، می‌توان چنین نتیجه گرفت که اسپاتیفای در نظر دارد با ارائه‌ی محصول سخت‌افزاری مرجع مبتنی بر سرویس خود، طیف گسترده‌تری از تولیدکنندگان محصولات سخت‌افزاری را به پشتیبانی از سرویسش تشویق کند.

باید دید اسپاتیفای با محصول سخت‌افزاری خود چه طیفی از کاربران را هدف قرار خواهد داد و در واقع چه نوع محصولی راهی بازار خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات