کارت های جدید مسترکارت به اسکنر اثر انگشت داخلی مجهز شده‌اند

جمعه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مسترکارت برای کارت‌های اعتباری جدید خود از حسگر اثر انگشت داخلی بهره گرفته است.
تبلیغات

مسترکارت یکی از معتبرترین عرضه‌کنندگان کارت‌های اعتباری در سراسر دنیا است که تصمیم گرفته سری جدید کارت‌های خود را به اسکنر داخلی اثر انگشت مجهز کند.

افزایش پرداخت‌های موبایلی با کمک تأییدیه اثر انگشت باعث شده است کمپانی مشهوری چون مسترکارت نیز به این نتیجه برسد که از این ویژگی نهایت استفاده را ببرد. این کمپانی از یک اسکنر اثر انگشت داخلی در قسمت زیر کارت‌های اعتباری جدید بهره گرفته است. با این وجود ضخامت کارت‌ها همچون گذشته است و به کاربران اجازه می‌دهد به‌جای وارد کردن پین‌کد یا با استفاده از امضا، با لمس کارت پرداخت خود را تأیید کنند.

این کمپانی می‌گوید این کارت‌ با تمامی دستگاه‌های تشخیص تراشه یا پین‌کد (شامل پایانه‌های نوار مغناطیسی نمی‌شود) کار می‌کند و در حال حاضر به‌صورت آزمایشی در آفریقای جنوبی مورد استفاده قرار گرفته است. قرار است برنامه‌های آزمایشی بیشتری طی ماه‌های آتی در مناطقی از اروپا و آسیا-اقیانوسیه اجرا شود. تا پایان سال جاری باید منتظر عرضه‌ی سراسری این کارت‌های اعتباری باشیم. آجای باهالا، مدیر امنیتی مسترکارت در جریان کنفرانس خبری این کمپانی گفته استاین کارت‌ها امنیت و سهولت بیشتری در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

با این وجود به ادعای باهالا، اینکه فکر کنیم اثر انگشت قابل سرقت یا جایگزینی نیست، اشتباه است. همان‌طور که می‌دانید، حسگرهای اثر انگشت گوشی‌های هوشمند خیلی دقیق نیستند و به‌راحتی می‌توان اثر انگشت کسی را سرقت یا از یک اثر انگشت تقلبی استفاده کرد. استفاده از قالب‌ (مانند قالب ساخت دندان) و کمی خمیر بازی کافی است تا اثر انگشت کسی را برای همیشه داشته باشید. ضمن اینکه مانند پین‌کد یا رمز عبور، امکان  تعویض ساده‌ی اثر انگشت وجود ندارد.

البته گفته می‌شود برخی متخصصان امنیتی معتقدند اثرانگشت بهتر از پین‌کد است. کارستن نول، دانشمند ارشد آزمایشگاه تحقیقات امنیتی برلین به خبرگزاری‌ها می‌گوید:

در ترکیب تراشه و پین‌کد، باید پین‌کد را گزینه‌ی ضعیف‌تر بدانیم. اما استفاده از اثر انگشت می‌تواند خاتمه‌ای بر این مشکل باشد. اثرانگشت‌ها به ما کمک می‌کنند از پسوردهای عجیب و غریب استفاده نکنیم و حتی ساده‌لوح‌ترین فرد در مقابل درخواست یک مجرم به‌راحتی انگشت خود را قطع نمی‌کند تا در اختیار او قرار دهد.

مشتریان برای دریافت یکی از این کارت‌های جدید باید به یکی از مراکز ثبت نام مراجعه کنند تا اثرانگشت آن‌ها اسکن و وارد کارت شود. این اثر انگشت به‌صورت داده‌های رمزنگاری‌شده روی تراشه‌ی EMV کارت ذخیره می‌شود و کاربران می‌توانند حداکثر دو اثر انگشت ذخیره کنند. امکان استفاده از اثر انگشت شخص دیگر برای شما وجود ندارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات