بازیکن گلدن استیت عینک واقعیت افزوده مجیک لیپ را فاش کرد

شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
آندره ایگودالا، بازیگن تیم بسکتبال گلدن استیت در گفتگویی به تشریح شماری از قابلیت‌های عینک واقعیت افزوده مجیک لیپ داشته که در دیداری از این کمپانی شاهد آن بوده است.
تبلیغات

آندره ایگودالا، بازیکن بسکتبال شاغل در تیم گلدن استیت وریرز، در مصاحبه‌ای که در آن به گفتگو در خصوص بزرگ‌ترین اتفاقات احتمالی در دنیای فناوری پرداخته، به سراغ واقعیت افزوده رفته و شماری از اسرار موجود پیرامون فناوری که توسط مجیک‌لیپ توسعه می‌یابد را فاش کرده است. ایگودالا اخیرا بازدیدی از مجیک لیپ داشته و بنابر اطلاعات ارائه شده به نظر می‌رسد که دمویی از آنچه که مجیک لیپ توسعه داده برای این بازیکن بسکتبال به نمایش گذاشته شده است. مجیک لیپ یکی از کمپانی‌های فعال در حوزه‌ی واقعیت افزوده است که اطلاعاتی را در خصوص فعالیت‌هایش ارائه نکرده و طی چندین سال اخیر تنها به‌صورت محدود، مواردی را منتشر کرده است. این کمپانی موفق شده تا بیش از ۱.۴ میلیارد دلار سرمایه‌ی مورد نیاز خود را از کمپانی‌هایی نظیر گوگل، علی‌بابا و اندرسن هورویتز کسب کند.

به گفته‌ی ایگودالا، زمانی که وی دست خود را باز کرده، یک شخصیت مجازی روی دست وی شکل گرفته است که ایگودالا این شخصیت مجازی را به دستیار صوتی هوشمندی تشبیه کرده که می‌تواند هر کاری را همچون دستیار صوتی هوشمند به انجام برساند. برای مثال به گفته‌ی ایگودالا این شخصیت مجازی قادر است تا گجت‌های هوشمند درون خانه را کنترل کرده و به‌کارگیری قابلیت‌های سیستم‌عامل نیز به کاربر کمک کند.

ایگودالا به این نکته تاکید کرده که بسیاری از کارها را در کنار این شخصیت مجازی می‌توان تنها با اشاره‌ی چشم انجام داد. برای مثال به گفته‌ی ایگودالا می‌توان با استفاده از سوی نگاه، محیط اطراف را کنترل کرده و کارهایی از قبیل خاموش و روشن کردن چراغ یا تغییر دمای محیط را تنها از طریق نگاه تغییر داد.

در ماه‌های اخیر اخباری منتشر شده در رابطه با مجیک لیپ که نشان می‌دهد این کمپانی در برخی از موارد توسعه‌ی محصول خود با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند که از جمله‌ی آن می‌توان به کاهش سایز تجهیزاتی که باید در جلوی چشم قرار گیرد اشاره کرد. مجیک لیپ در نظر دارد تا با استفاده از فناوری موسوم به میدان نوری یا Light Field Tech و همچنین تشخیص سوی نگاه کاربر و رصد مسیر نگاه، بتواند از فناوری میدان نوری برای نمایش شخصیت مجازی در پیش چشم کاربر استفاده کند.

براساس اطلاعات موجود، مجیک لیپ در حال حاضر دموی خود را با استفاده از یک وسیله شبیه به یک کلاه انجام می‌دهد که به یک رایانه‌‌ی قدرتمند متصل شده است. این کمپانی در نظر دارد محصول خود را در قالب یک فرم فکتور کوچک‌تر نظیر یک عینک که به یک رایانه‌ی کوچک کمری متصل شده است، راهی بازار کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات