اپل درصدد مشارکت با فاکسکان برای خرید بخش تولید تراشه توشیبا، است

جمعه ۲۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
آخرین شنیده‌ها نشان از این دارد که اپل درصدد خرید بخش تولید تراشه‌های توشیبا به همراه فاکسکان است.
تبلیغات

اپل نیز به جمع کمپانی‌های پیوسته که درصدد تصاحب بخش تولید تراشه‌های توشیبا هستند. براساس اطلاعات ارائه شده اپل در نظر دارد تا سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلاری را برای در اختیار گرفتن بخش تولید تراشه‌های توشیبا انجام دهد. البته همانطور که اشاره کردیم، اپل در این سرمایه‌گذاری به تنهایی عمل نکرده و به نظر می‌رسد فاکسکان، بزرگ‌ترین مونتاژ کننده‌ی آیفون‌ها نیز با اپل همراه خواهد شد.

بخش تولید تراشه‌ها را باید یکی از مهم‌ترین پول‌سازترین بخش‌های توشیبا خواند، حال آنکه این کمپانی ژاپنی به موجب جبران ضررهای وارد شده به دلیل عملکرد نیروگاه‌های اتمی زیر نظر وستینگهاوس که زیر پرچم توشیبا فعالیت می‌کند، درصدد فروش این بخش برآمده است. افزایش هزینه‌ها در کنار تاخیر در بهره‌برداری پروژه‌هایی در کارولینای جنوبی و جورجیا، باعث شده تا ضرری هنگفت به توشیبا وارد شد.

توشیبا ابتدای هفته‌ی جاری گزارش مالی مربوط ۹ ماه اخیر خود را منتشر کرد که براساس آن این کمپانی ژاپنی متحمل ضرری ۵.۹ میلیارد دلاری طی این ۹ ماه شده است. توشیبا اعلام کرده که بخش تولید تراشه‌های این کمپانی درآمدی ۵.۸ میلیارد دلاری را به همراه سود خالص ۹۳۴ میلیون دلاری برای این کمپانی به ارمغان آورده است.

البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که فروش بخش تولید تراشه‌های توشیبا دارای موانع متعددی است. این بخش از توشیبا در قالب یک همکاری مشترک با وسترن دیجیتال فعالیت می‌کند، از این‌رو براساس قرارداد منعقد شده بین کمپانی وسترن دیجیتال و توشیبا، هر تصمیمی برای فروش بخش تولید تراشه باید با در نظر گرفتن حقوق وسترن دیجیتال صورت پذیرد.

از سوی دیگر، ژاپنی‌ها درصدد آن هستند تا بخش تولید تراشه‌ی توشیبا به یک کمپانی بیگانه فروخته نشود، چراکه کسب و کار توشیبا یکی از کلیدی‌ترین صنایع الکترونیک است که در این کشور فعالیت می‌کند. اطلاعات موجود نشان از این دارد که پیشنهاد اپل برای سرمایه‌گذاری در بش تولید تراشه‌های توشیبا نزدیک به ۲۰ درصد از سهام این بخش را عاید اپل می‌کند. با توجه به همکاری توشیبا با وسترن دیجیتال، در صورت ورود اپل، سهام این کمپانی در دست کمپانی‌های آمریکایی و ژاپنی باقی خواهد ماند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات