تعداد کاربران مسنجر فیسبوک به ۱.۲ میلیارد نفر رسید

پنج‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
فیسبوک اعلام کرده که تعداد کاربران سرویس مسنجر بزرگ‌ترین شبکه‌ی اجتماعی جهان از مرز ۱.۲ میلیارد نفر عبور کرده است.
تبلیغات

مسنجر که به عنوان سرویس ارتباطی فیسبوک شناخته می‌شود، براساس آخرین آمارهای ارائه شده توسط این کمپانی از مرز ۱.۲ میلیون کاربر عبور کرده است. فیسبوک در فاصله‌ی یک هفته مانده به برگزاری کنفرانس مخصوص توسعه‌دهندگانش از این موضوع پرده برداشته است که راه را برای درآمدزایی بیشتر در برابر رقبایی نظیر گوگل هموارتر می‌کند.

مسنجر فیسبوک از سال ۲۰۱۱ آغاز به‌کار کرده، حال آنکه فیسبوک تا سال ۲۰۱۴ این سرویس را به عنوان یک پیام‌رسان مستقل در اختیار کاربرانش قرار نداده بود. در سال ۲۰۱۴، فیسبوک مسنجر را از بدنه‌ی شبکه‌ی اجتماعی خود جدا کرده و اپلیکیشنی مجزا را به آن اختصاص داد و همین سیاست منجر به افزایش تعداد کاربران مسنجر فیسبوک شد. این سرویس در ماه جولای سال ۲۰۱۶ میلادی خبر از رسیدن به آمار بیش از یک میلیارد کاربر داد، حال آنکه شتاب رشد تعداد کاربران این سرویس روند کندتری را در پیش گرفته است، چراکه این سرویس فاصله‌ی ۸۰۰ میلیون تا یک میلیارد کاربر را در فاصله‌ی ۶ ماه تجربه کرده است، حال آنکه رسیدن به آمار ۱.۲ میلیاردی بیش از ۶ ماه زمان برده است.

مسنجر فیسبوک تنها یک پیام‌رسان نیست و کاربران فیسبوک می‌توانند همچون اینستاگرام از قابلیت Stories نیز برای اشتراک گذاری اتفاقات روزانه‌ی خود استفاده کنند. از جمله‌ی قابلیت‌های دیگری که به مسنجر فیسبوک اضافه شده باید به امکان برقراری مکالمات ویدیویی گروهی، استیکر برای دوربین، انواع ماسک و قابلیت‌های دیگری نیز اشاره کرد که باعث شده تا تعداد کاربران بیشتری به سوی این سرویس بروند.

در حال حاضر فیسبوک سه اپلیکیشن با بیش از یک میلیارد کاربر را در اختیار دارد که آمار بسیار با ارزشی برای این کمپانی است. البته بزرگ‌ترین رقیب فیسبوک یا همان گوگل، هفت سرویس با بیش از یک میلیارد کاربر دارد. یکی از دلایل اصلی افزایش تعداد کاربران مسنجر فیسبوک را باید در پیوستن دیوید مارکوس، مدیر پیشین پی‌پال خواند که در سال ۲۰۱۴ به عنوان مدیر مسنجر در حالی که این سرویس تنها ۳۰۰ میلیون کاربر داشت، به فیسبوک پیوست.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک معتقد است که مسنجر به یکی از ارکان موفقیت شبکه‌ی اجتماعی تحت مدیریتش در سال‌های آینده تبدیل خواهد شد. فیسبوک در نظر دارد تا با استفاده از تبلیغات در سرویس مسنجر به درآمدزایی از پتانسیل ایجاد شده برای این سرویس که بیش از ۱.۲ میلیارد کاربر را جذب خود کرده، بپردازد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات