فاکسکان جدی‌ترین مشتری خرید بخش نیمه هادی توشیبا

شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
شرکت TSMC از رقابت برای خرید بخش تولید حافظه فلش توشیبا کنار کشید تا حالا فاکسکان تنها مشتری جدی خرید این بخش باشد.
تبلیغات

شرکت Taiwan Semiconductor Manufacturing Companyپیشنهاد خود را برای خرید بخش تولید حافظه‌های فلش NAND توشیبا پس گرفته است تا حالا اصلی‌ترین شریک اپل در بخش سخت‌افزار، یعنی Hon Hai در جایگاهی قرار گیرد که بیش از پیش به خرید این تجارت ژاپنی نزدیک شود.

Hon Hai که از آن با عنوان فاکسکان هم یاد می‌شود، با پیشنهاد ۳۰ میلیارد دلاری، بیشترین شانس را برای خرید زیرمجموعه‌ی توشیبا دارد. در طرف مقابل، توشیبا اعلام کرده است تعداد حاضرین در مناقصه فروش بخش تولید نیمه‌هادی خود را محدود کرده تا سریع‌تر به گزینه نهایی برسد.

از میان لیست ۱۰ شرکت اولیه پیشنهاددهنده که در میان آن‌ها نام اپل هم به چشم می‌خورد، گروه‌هایی که پیشنهادهای پایین‌تری ارائه داده بودند، عبارت‌اند از: وسترن دیجیتال، SK Hynix کره‌ و شرکت سرمایه‌گذاری Kohlberg Kravis Roberts & Co.

بنا بر ادعای وب‌سایت بلومبرگ، دولت ژاپن ممکن است به علت منافع ملی از فروش زیرمجموعه تجاری توشیبا به شرکت تایوانی فاکسکان جلوگیری کند. همین امر باعث شده است توشیبا سعی داشته باشد شرکت‌های ژاپنی را به شرکت در مناقصه ترغیب کند. موضوعی که حداقل تا به اینجای کار نتیجه‌ای در بر نداشته است.

انتظار می‌رود دور دوم مناقصه، تا پیش از ماه می برگزار و برنده نهایی در ماه ژوئن و پیش از برگزاری جلسه بعدی سهام‌داران اعلام شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات