درایوهای SSD سونی ویژه ثبت ویدئوی 4K با بیت ریت بالا

چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
درایوهای SSD سری G سونی به‌طور ویژه برای فیلم‌برداری با رزولوشن 4K طراحی شده‌اند.
تبلیغات

کاربران حرفه‌ای که به دنبال ثبت و ضبط ویدئوهایی با رزولوشن 4K هستند، این امکان را دارند تا از دوربین‌های متفاوتی استفاده کنند. دوربین‌های فیلم‌برداری ویدئویی حرفه‌ای یا حتی دوربینی دی‌اس‌ال‌آر (DSLR) نظیر Atomos Ninja 2 که با استفاده از رکوردر اکسترنال 4K، کیفیت بالا را پیش روی کاربران قرار می‌دهد، تنها نمونه‌هایی کوچک از گزینه‌های در دسترس این کاربران به حساب می‌آیند.

با تمام این تفاسیر، درنظر داشته باشید که این تنها یک سمت قضیه است و در طرف دیگر، به درایوهای ذخیره‌سازی نیاز است که از پس ضبط محتویات 4K با بیت ریت بالا، آن‌هم برای چندین و چند بار در هفته بربیایند. به این ترتیب، این درایوهای SSD باید سرعت و دوام به مراتب بالاتری در مقایسه با نمونه‌های استفاده شده در لپ‌تاپ‌ داشته باشند.

اینجاست که سونی وارد عمل شده و با ارائه SSD حرفه‌ای سری جی (G Series Professionals SSD) مشکل را برطرف کرده است. درایوهای SSD این سری امکان نوشتن ۲۴۰۰ ترابایت داده بدون بروز مشکل دارند. علاوه بر این، در طراحی این درایوها از تکنولوژی استفاده شده است که مانع از افت فریم می‌شود.

سونی مدعی شده است نرخ داده ۲۴۰۰ ترابایتی در مدل SV-GS96 با فضای ۹۶۰ گیگابایت این امکان را برای کاربر فراهم می‌کند تا در پنج روز هفته بتواند به مدت ۱۰ ساعت، آن‌هم بدون بروز مشکل، ویدئوی 4K ضبط کند. مدل ۴۸۰ گیگابایتی (SV-GS48) نیز دوامی به میزان نصف مقدار یادشده خواهد داشت.

هر دو درایو یادشده امکان خواندن اطلاعات با سرعت ۵۵۰ مگابایت بر ثانیه و نوشتن اطلاعات با سرعت ۵۰۰ مگابایت دارند. سونی این مطلب را هم اضافه کرده است که تکنولوژی به کار گرفته‌شده در این درایوها مانع افت ناگهانی سرعت می‌شود و این تضمین را فراهم می‌کند تا ضبط محتوای ویدئویی 4K با بیت ریت بالا، با پایداری عملکرد و البته بدون افت فریم انجام شود.

این درایوها به‌طور پیش‌فرض از تکنولوژی حفاظت از داده نیز بهره می‌برند تا از اطلاعات درایو در مقابل قطع ناگهانی برق محافظت شود. این درایو امکان تحمل ۳۰۰۰ سیکل اتصال و جداسازی درایو از دستگاه‌های الکترونیکی نیز خواهد داشت. سونی مدعی شده است این رقم، شش برابر مقدار توان کانکتورهای استاندارد SATA است.

درنظر داشته باشید که این سطح از عملکرد و پایداری، ارزان نخواهد بود و برای خرید درایو ۹۶۰ گیگابایتی سونی باید ۵۳۹ دلار بپردازید. این در حالی است که درایو ۹۶۰ گیگابایتی کینگستون HyperX Savage با توانایی ضبط تصاویر ویدئویی 4K RAW چیزی حدود ۳۵۰ دلار قیمت دارد.

قیمت مدل ۴۸۰ گیگابایتی کمی معقول‌تر است و این محصول، ۲۸۷ دلار قیمت دارد. این برچسب قیمتی در مقایسه با قیمت ۱۹۰ دلاری نمونه تقریبا مشابه از برند کینگستون قرار می گیرد. البته با درنظر گرفتن هزینه بالایی که از کارافتادن یک درایو SSD می‌تواند به فیلم‌سازان تحمیل کند، به‌نظر می‌رسد محصولات جدید سونی می‌توانند جای خود را خیلی سریع در بازار پیدا کنند. سونی اعلام کرده است این محصولات از ماه می ۲۰۱۷ به بازار عرضه خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات