گوگل توسعه دهندگان را به سازگار کردن اپلیکیشن‌ ها با نمایشگر ۱۸ به ۹ تشویق می‌کند

شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از معرفی گوشی هوشمند ال‌جی جی ۶ و به‌تازگی گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس، شاهد استفاده از نسبت تصویر ۱۸ به ۹ در گوشی‌های رده‌بالای بازار هستیم. حال گوگل طی اقدامی جدید توسعه‌دهندگان را به سازگار کردن اپلیکیشن‌ها با این نمایشگرها تشویق کرده است.
تبلیغات

در حال حاضر شرکت‌های مختلف تولید‌کننده‌ی گوشی‌ هوشمند به استفاده از نمایشگرهایی که نسبت به صفحه‌نمایش‌های معمولی بلندتر و باریک‌تر هستند، روی آورده‌اند. دو گوشی هوشمند جدید سامسونگ یعنی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس و نیز پرچم‌دار جدید ال‌جی موسوم به ال‌جی جی ۶ از نمایشگرهایی با نسبت تصویر ۱۸ به ۹ بهره می‌برند. اما این نوع صفحه‌نمایش‌ها در هنگام اجرای اپلیکیشن‌هایی که برای نسبت رایج ۱۶ به ۹ توسعه داده شده‌اند، با مشکلاتی مواجه خواهند شد؛ چراکه دو نوار بلااستفاده در بالا و پایین نمایشگر مشاهده خواهد شد.

برای رفع این مشکل، گوگل توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های اندروید را تشویق می‌کند تا اپ‌های خود را با نسبت تصویر جدید ۱۸ به ۹ سازگار کنند. این کمپانی در قالب یک پست در وبلاگ خود اعلام کرده است که برنامه‌نویسان می‌توانند از مزایای این نوع نمایشگرها نهایت بهره را ببرند. همچنین به نظر می‌رسد سازگار کردن اپلیکیشن‌ها با نسبت تصویر ۱۸ به ۹ بسیار آسان است و نتیجه‌ی حاصل از این تغییر، ارزش کمی سختی را دارد.

18:9 apps

اینکه بدون بزرگ کردن ابعاد گوشی، بتوان نمایشگر بزرگ‌تر و عریض‌تر در آن‌ تعبیه کرد، مسلما یک نکته‌ی مثبت محسوب می‌شود. همچنین نمایشگرهای عریض برای تماشای فیلم و محتوای چندرسانه‌ای مناسب به نظر می‌رسند؛ اما واقعا چه تعداد از کاربران برای مشاهده‌ی فیلم از گوشی هوشمند خود استفاده می‌کنند؟ در هر حال باید منتظر بمانیم تا ببینیم این رویه‌ی جدید در گوشی‌های هوشمند چگونه پیش خواهد رفت و توسعه‌دهندگان و کاربران از مزایای آن تا چه حد بهره خواهند گرفت. در هر صورت اینکه گوگل توسعه‌دهندگان را به سازگار کردن اپلیکیشن‌ها با نمایشگر بلند تشویق می‌کند، باعث می‌شود به فراگیر شدن این نوع صفحه‌نمایش‌ بیشتر امیدوار شویم.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات