اسنپ چت کسب درآمد ۳ میلیارد دلاری و پیشی گرفتن از یاهو و توییتر را پیش بینی کرد

سه‌شنبه ۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از آنکه اسنپ‌ اوایل ماه جاری میلادی وارد تالار بورس شد، حال این کمپانی پیش‌بینی کرده است که تا سال ۲۰۱۹ درآمدی بیش از ۳ میلیارد دلار کسب خواهد کرد.
تبلیغات

کمپانی اسنپ به‌عنوان شرکت مادر اپلیکیشن به اشتراک‌گذاری تصاویر اسنپ‌‌چت، اوایل ماه جاری میلادی وارد تالار بورس شد و سهام این کمپانی برای اولین بار به‌صورت عمومی عرضه شد. همین موضوع باعث شد ایوان اشپیگل، مؤسس اسنپ تبدیل به جوان‌ترین میلیاردر جهان شود. عرضه‌ی اولیه سهام اسنپ باعث شد عرضه‌ی هر سهم این کمپانی طی دو روز اول عرضه به بیش از ۲۶ دلار برسد و رشدی ۹ دلاری  تجربه کند که نتیجه آن افزایش ۳.۴ میلیارد دلاری کل ارزش کمپانی بود. حال گزارش‌ جدیدی که برگرفته از پیش‌بینی‌های Emarketer است، نشان از این دارد که اسنپ‌چت تا سال ۲۰۱۶ از تبلیغات، درآمدی بیش از توییتر، یاهو و AOL کسب کرده است و احتمالا درآمد آن از ۳ میلیارد دلار عبور خواهد کرد. در این گزارش برآورد شده است که یاهو از درآمد ۳.۳۲ میلیارد دلاری ثبت‌شده برای سال ۲۰۱۵ فاصله گرفته و انتظار می‌رود میانگین درآمد این کمپانی تا سال ۲۰۱۸ نزدیک به ۳ میلیارد دلار باشد. توییتر نیز از جمله‌ی سرویس‌های اینترنتی است که در سال‌های اخیر شاهد کاهش درآمد تبلیغاتی بوده است، به‌طوری‌که درآمد تبلیغاتی توییتر با کاهش از ۱.۲۱ میلیارد دلار به ۱.۱۵ میلیارد دلار سال ۲۰۱۶ رسیده است.

اسنپ‌چت سرویسی است که بیشتر بین نوجوانان و افرادی که در آستانه‌ی ۲۰ سالگی هستند، محبوبیت دارد و میانگین سنی کاربران این سرویس در مقایسه با فیسبوک و یوتیوب بسیار پایین‌تر است. انتظار می‌رود اسنپ‌چت در سال‌های آینده چالشی برای گوگل و فیسبوک از نظر تبلیغات موبایل ایجاد کند. فیسبوک و گوگل در مجموع بیش از ۵۸ درصد بازار تبلیغات موبایل را در اختیار دارند. بسیاری از تبلیغ‌دهندگان در سراسر جهان از این موضوع که گوگل و فیسبوک تسلط بالایی روی تبلیغات موبایل دارند، چندان راضی نیستند.

هنوز مشخص نیست که چگونه اینستاگرام جایگاه خود را در برابر بیش از ۶۰۰ میلیون کاربر اینستاگرام تقویت خواهد کرد و وضعیت خود را در تالار بورس بیش از پیش بهبود خواهد داد. اینستاگرام با وجود الهام گرفتن از اسنپ‌چت و راه‌اندازی بخشی با نام Stories، موفق شده است کاربران بسیاری را به سمت سرویس خود جلب کند. اسنپ‌چت بیش از ۱۵۸ میلیون کاربر دارد که البته با این وجود هنوز در مراحل ابتدایی پیشرفت است و هنوز پتانسیل بالایی دارد تا بیش از پیش به سمت موفقیت حرکت کند.

اسنپ‌چت با وجود وارد به تالار بورس، همچنان به‌واسطه‌ی باقی ماندن بخش عمده سهام در دست مؤسسان کمپانی، کنترل بیشتری بر کسب و کار خود دارد؛ حال آنکه این روش کنترل کمپانی نیز می‌تواند مشکلاتی به همراه داشته باشد. باید دید اسنپ‌چت در آینده چگونه می‌تواند وضعیت خود را بیش از پیش بهبود ببخشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات