فایرفاکس، موتور جستجوی یاهو را جایگزین گوگل کرد

پنج‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
موزیلا با انتشار پستی در وبلاگ خود اعلام کرد که از این‌ پس یاهو، به‌عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض در مرورگر فایرفاکس برای کاربران آمریکایی نمایش داده خواهد شد.
تبلیغات

موزیلا یاهو را به‌عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض مرورگر فایرفاکس جایگزین گوگل خواهد کرد. این کمپانی با انتشار پستی اعلام کرد:

گوگل از سال ۲۰۰۴ میلادی به‌عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض مرورگر فایرفاکس مورد استفاده قرار می‌گرفت. قرارداد همکاری ما در سال جاری به پایان رسید، بنابراین از این‌فرصت برای بررسی استراتژی رقابتی خود و سایر گزینه‌ها استفاده کردیم.

پس از بررسی‌های انجام شده، کمپانی فایرفاکس، یاهو را به‌عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض خود انتخاب کرد. از آغاز ماه دسامبر، یاهو به‌عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض مرورگر فایرفاکس برای کاربران آمریکایی این نرم‌افزار فعال خواهد شد. موتور جستجوی پیش‌فرض فایرفاکس برای کاربران روس، یاندکس و برای کاربران چینی نیز بیدو خواهد بود.

فایرفاکس همچنین اعلام کرد که یاهو قابلیت Do Not Track را نیز در فایرفاکس برای کاربران ارائه خواهد داد. موزیلا همکاری با یاهو را پایانی برای سیاست همکاری با یک موتور جستجو به‌عنوان سرویس جستجوی پیش‌فرض در تمام جهان خوانده است. موزیلا از این پس برای بالا بردن خلاقیت، استفاده از گزینه‌های محلی و قابل انعطاف‌تری را در پیش گرفته است.

مریسا میر در مورد این توافق در وبلاگ خود نوشت:

این همکاری کمک می‌کند تا دامنه‌ی سرویس جستجوی ما گسترده‌تر شود و ارتباط ما در زمینه‌هایی چون جستجو، ارتباطات و محتوای دیجیتال افزایش یابد.

میر همچنین احتمال همکاری مشترک را نیز ممکن خواند.

هنوز روش تغییر سرویس جستجوی پیش‌فرض مشخص نیست. آیا فایرفاکس بصورت خودکار سرویس جستجو را به یاهو تغییر خواهد داد یا این موضوع را در قالب یک خواسته برای کاربران مطرح خواهد کرد؟

موزیلا اعلام کرد که گوگل همچنان به‌عنوان سرویس‌دهنده‌ی اصلی Safe Browsing و Geolocation باقی مانده است. در حال حاضر، موزیلا امکان انتخاب ۶۱ موتور جستجو را در اختیار کاربر قرار می‌دهد اما موتور جستجوی پیش‌فرض این مرورگر از گوگل به یاهو تبدیل شده است. تا پیش از این، منبع اصلی درآمد فایرفاکس از گوگل بود و حالا احتمالا موزیلا قرارداد مشابه‌ای را با یاهو منعقد کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات