امنیت اندروید سال ۲۰۱۶ افزایش یافت

یک‌شنبه ۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
در گزارشی که گوگل در مورد امنیت سیستم‌عامل اندروید منتشر کرده است، به بهتر شدن وضعیت امنیت اندروید نسبت به سال‌های گذشته اشاره می‌شود.
تبلیغات

گوگل به‌تازگی گزارش سالانه خود در مورد امنیت اندروید را منتشر کرده است. این گزارش مربوط به سال ۲۰۱۶ است و به این نکته اشاره دارد که وضعیت امنیت اندروید نسبت به سال‌های گذشته بهتر شده است. با این حال، گوگل قصد دارد در سال ۲۰۱۷ نرم‌افزارهای ناخواسته را پاک کند.

کمپانی گوگل اعلام کرده که در مجموع، آمار نصب برنامه‌های مضر از سال ۲۰۱۴ رو به کاهش است. در سال ۲۰۱۵ گوگل برنامه‌ای را توسعه داد که بروزرسانی‌های امنیتی به‌صورت ماهانه برای سیستم‌عامل‌های اندروید عرضه شوند. این برنامه در سال ۲۰۱۶ تمدید شد و بروزرسانی‌ها برای سیستم‌عامل اندروید ۴.۴.۴ به بالا عرضه شدند که معادل ۸۶ درصد از دستگاه‌های فعال مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید می‌شود.

با این حال، گوگل معتقد است که برنامه‌های ناخواسته خطر زیادی برای تلفن‌های هوشمند اندروید دارند ولی می‌خواهد با این برنامه‌ها در سال ۲۰۱۷ برخورد کند. گوگل در این مورد اعلام کرده است:

این موضوع یکی از دلایلی است که ما MUwS (برنامه‌های ناخواسته موبایل) را معرفی کردیم و تلاش می‌کنیم مقررات جدیدی برای MUwS در سال ۲۰۱۷ وضع کنیم.

MUwS را می‌توان از برنامه‌هایی خواند که اطلاعاتی در مورد برنامه‌های نصب‌شده، حساب‌های سوم شخص یا نام فایل‌های موجود در دستگاه را بدون آنکه کاربر متوجه شود، جمع‌آوری می‌کنند. گوگل می‌خواهد در سال ۲۰۱۷ تا حد ممکن این برنامه‌ها را محدود کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات