مایکروسافت پتنت دیگری برای سرفیس فون ثبت کرد

سه‌شنبه ۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت پتنت جدیدی ثبت کرده است که در تصاویر متعلق به این پتنت می‌‌توان یک گوشی هوشمند تاشو را مشاهده کرد.
تبلیغات

مایکروسافت در ماه ژانویه پتنتی ثبت کرد و در آن گوشی هوشمندی مشاهده می‌شد که تاشو بود و به کاربر اجازه می‌داد از محصول مایکروسافت به‌عنوان یک تبلت نیز استفاده کند. از آنجا که این پتنت توسط مایکروسافت ثبت شده بود، گفته می‌شود این پتنت متعلق به سرفیس فون است.

حال، پتنت جدیدی توسط مایکروسافت ثبت شده است که در آن می‌‌توان یک دستگاه تاشو را مشاهده کرد. رسانه‌ای شدن این پتنت، بار دیگر شایعات در سرفیس فون را پر رنگ‌تر کرده است.

کمپانی‌های دیگری مانند سامسونگ و ال‌جی نیز روی یک گوشی هوشمند تاشو کار می‌کنند که ابعاد نمایشگر آن گسترش می‌یابد و کاربر می‌تواند از دستگاه مانند یک تبلت استفاده کند. اگر شایعات در مورد سرفیس فون واقعیت داشته باشند، مایکروسافت نیز به رقابت با دو کمپانی کره‌ای خواهد پرداخت. هر دو گوشی هوشمند ال‌جی ‌و سامسونگ در سه‌ماهه سوم ۲۰۱۷ عرضه خواهند شد.

در مورد گوشی هوشمند تاشو سامسونگ گفته شده است که از طراحی لوکسی بهره می‌برد. همین امر باعث می‌شود نسخه ویژه آیفون 8 اپل که به مناسبت ۱۰ سالگی برند آیفون طراحی شده است، تنها گوشی هوشمندی نباشد که در محدوده قیمت ۱۰۰۰ دلاری عرضه می‌شود. ال‌جی در چند ماه گذشته سه پتنت در مورد گوشی هوشمند تاشو ثبت کرده است.

کمپانی مایکروسافت تولید محصول از برند لومیا را کنار گذاشته است و تولید تلفن‌های هوشمند مبتنی بر ویندوزفون را به کمپانی‌هایی نظیر اچ‌پی سپرده است تا این سیستم‌عامل را زنده نگه دارند. در همین بین، صحبت‌هایی از یک تلفن هوشمند به گوش می‌رسد که از پردازنده ساخت اینتل بهره می‌برد و مبتنی بر ویندوز 10 پرو است. انتظار می‌رود چنین دستگاهی بتواند کاری را در عرصه گوشی‌های هوشمند انجام دهد که سرفیس پرو در تبلت‌ها کرد.

این پتنت که دستگاه نمایشگر (Display Device) نام دارد، توسط تیموتی اندرو لارژ و استیون بافیچ طراحی شده است.

پتنت سرفیس فون
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات