در پی انتشار گزارش نشریه تایمز مبنی بر نمایش گسترده تبلیغات شرکتها و سازمانها روی محتوای ویدئویی حاوی صحنههای خشونتآمیز و افراطگرایانه در یوتیوب و دیگر سرویسهای تحت مالکیت شرکت گوگل، رفتهرفته به تعداد برندهایی که از انتشار آگهی در سرویسهای شرکت گوگل انصراف میدهند، افزوده میشود.
آنطور که بیزینس اینسایدر اعلام کرده است، تاکنون بیش از ۲۵۰ برند، کمپینهای تبلیغاتی مشترک با گوگل را متوقف کردهاند. این روند ابتدا در بریتانیا مشاهده شد؛ اما رفتهرفته و با در پیش گرفتن سیاستهای مشابه توسط برندهای مطرح آمریکایی، به دامنه تحریم غول دنیای تبلیغات اضافه میشود. تایمز درآمد بالقوه گوگل از آگهیهای منتفی شده را صدها میلیون دلار اعلام کرده است.
در مقابل، شرکت گوگل از اعمال سیاستهای جدید برای نظارت دقیقتر بر بازاریابها و همچنین کنترل محتوای ویدئویی حاوی صحنههای خشونتآمیز و افراطگرایانه خبر داده است. در میان برندهای فعالی که همکاری خود را با گوگل در بحث انتشار تبلیغات متوقف کردهاند، میتوان به آرگوس، آئودی، هوندا، مکدونالد، تسکو، تویوتا، سیستم حمل و نقل لندن، دولت بریتانیا، فولکسواگن، At&T، اینترپرایز و ورایزن اشاره کرد.
مدیریت دسترسی کودکان به برنامهها و فضای مجازی از وظایف مهم والدین است. در ادامه چند برنامهی کاربردی را برای این کار معرفی میکنیم.
گوشیهای شیائومی تنظیمات مختلفی برای بهبود مصرف باتری دارند که با تغییر آنها میتوان شارژدهی را افزایش داد.
بلوبانک اعلام کرد همه جریمههای دیرکرد بازپرداخت وامهای بلو تا پایان تیرماه بخشیده میشود.
دولت اعلام کرد ارسال پیامکهای حجاب خطای سیستمی است و ماشینی توقیف نخواهد شد.
در پی تشدید تنشهای میدانی و افزایش احتمال حملات سایبری، مرکز افتای ریاستجمهوری کشور را تا پایان خرداد در وضعیت آمادهباش امنیتی قرار داد.
برند ژاپنی فوجیتسو از گوشی میانردهای با تراشهی قدرتمند و طراحی چشمنواز پرده برداشت.
ترفندهای سادهای وجود دارد که با انجام آنها میتوان شارژدهی گوشی آیفون را افزایش داد و در نهایت باعث افزایش درصد سلامت باتری ایفون شد.