مزایای نمایشگر ال جی جی 6 چیست؟

دوشنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
نمایشگر ال‌جی جی 6 دارای گوشه‌های گرد و نسبت ۱۸:۹ است. اما مزیت‌های این دو ویژگی چه می‌تواند باشد؟
تبلیغات

ال‌جی جی 6 چند هفته پیش معرفی شد. در نگاه اول، چیزی که این گوشی را متمایز می‌کند، نمایشگر آن با گوشی‌های خمیده و نسبت ۱۸:۹ است. آیا این دو ویژگی فقط متمایز هستند یا مزیت‌های دیگری نیز برای کاربران دارند؟

مزیت نسبت ۱۸:۹ ال‌جی جی 6 چیست؟

ایده ال‌جی در مورد نمایشگر جی 6 در ارائه این شرکت مشخص بود: «گوشی هوشمندی به بازار عرضه کن که بتوان چیزهای زیادی روی نمایشگر آن دید.» شما می‌توانید چیزهای بیشتری روی نمایشگر جی 6 ببینید؛ چون نسبت نمایشگر آن بر خلاف گوشی‌های بازار، ۱۸:۹ است. اما ممکن است نتوانید از این قابلیت بهره کافی ببرید؛ برای اینکه بتوانید از این نسبت استفاده کنید، به چیزی بیشتر از یک گوشی نیز دارید. متأسفانه در حال حاضر، یوتیوب از این نسبت پشتیبانی نمی‌کند و باید به نسبت معمول ۱۶:۹ رضایت دهید.

اما ال‌جی پشتیبانی سرویس‌‌هایی همچون نت‌فلیکس و آمازون را دارد که می‌توانید برای تماشای محتوا با نسبت ۱۸:۹ از آن‌ها استفاده کنید. برای اینکه از این فرمت استفاده کنید، باید ویژگی App scaling را همان‌گونه که در تصویر زیر نشان داده شده است، فعال کنید. هر زمان که از اپلیکیشنی استفاده کنید که از این قابلیت پشتیبانی می‌کند، آیکونیروی نمایشگر ظاهر می‌شود که اعلام می‌کند می‌توانید از این نسبت استفاده کنید.

ال‌جی جی ۶

شکی وجود ندارد که بیشترین نسبتی که در حال حاضر استفاده می‌شود، نسبت ۱۶:۹ است. دارندگان ال‌جی جی 6 تنها قادر خواهند بود در اپلیکیشن‌هایی که توسط سازنده یا شرکای تجاری آن ساخته می‌شود، از مزیت‌های این نسبت بهره ببرند. یکی از این مزایا، تماشای بهتر محتوا در هنگام استفاده از اپلیکیشن‌ها و دوربین است. دوربین دارای قابلیتی با نام Square است که به شما اجازه می‌دهد در نیمی از نمایشگر تصویری را که قصد ثبت دارید، ببینید و در نیمه دیگر پیش‌نمایش ویدئو یا تصویر را ببینید.

ال‌جی جی ۶

اما به خاطر داشته باشید که نسبت ۱۸:۹ در زمینه‌هایی همچون سینما استفاده می‌شود. این یعنی ممکن است زمانی این نسبت به‌عنوان نسبت استاندارد تعیین شود. ال‌جی در این مورد از دیگر سازندگان جلو است؛ اما ممکن است تنها سازنده‌ای نباشد که از این نسبت استفاده می‌کند. سامسونگ نیز احتمال دارد از نسبتی جدید در گلکسی اس 8 استفاده کند. احتمال آن وجود دارد که این پرچم‌دار با نمایشگری با نسبت ۱۷:۹ روانه بازار شود.

در نهایت، تجربه کار با این نمایشگر بسیار خوب است. در ابتدا، درک دینامیک محصول کمی دشوار بود. اما زمانی که دریابید این نسبت چگونه کار می‌کند، شاید دوست داشته باشید هر گوشی هوشمندی که از این نسبت استفاده می‌کند، ببینید.

چرا نمایشگر ال‌جی جی 6 گوشه‌های گرد دارد؟

باید بدانید که نسبت ۱۸:۹ ربطی به گوشه‌های گرد نمایشگر ندارد. اما برتری گوشه‌های گرد نمایشگر در چیست؟

بر اساس گفته‌های یکی از طراحان سری جی با نام یان هوانگ، این کار به مقاومت بیشتر گوشی در برابر سقوط می‌انجامد. آزمایش‌های داخلی که در ال‌جی انجام شده، نشان می‌دهند که بیشترین تأثیر سقوط بر گوشه‌های نمایشگر خواهد بود. بنابراین اگر گوشه‌ها گرد باشند، اثر سقوط کم می‌شود و در نتیجه احتمال شکستن شیشه نمایشگر کاهش پیدا می‌کند. بر اساس آزمایش‌های ال‌جی، پس از ۵۰ بار تست سقوط، G6 در ۷۰ درصد موارد کارایی خود را حفظ کرد ، درحالی‌که گوشی‌های با نمایشگر مستطیل کامل، در ۱۰۰ درصد موارد کارایی خود را از دست دادند.

در نهایت، گوشه‌های گرد بدنه باعث می‌شوند که بتوان G6 را بهتر در دست گرفت. اگر ال‌جی جی 6 همانند گلکسی اس 7 اج، دارای بدنه‌ای با دو لبه‌ی خمیده بود، این گفته چندان اعتباری نداشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات