امکان استریم ویدیوهای ضمیمه شده در جیمیل فراهم شد

جمعه ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل امکان استریم ویدیوهای ضمیمه شده در ایمیل‌ها را در سرویس جیمیل فراهم کرد.
تبلیغات

گوگل تغییری کوچک اما بسیار کاربری در نسخه‌ی دسکتاپ سرویس جیمیل اعمال کرده است. با این به‌روزرسانی، حالا همه‌ی کاربرانی که ضمیمه‌ ویدیویی ارسال یا دریافت کرده باشند، پیش از دانلود ویدیو‌ می‌توانند آن‌ را در صفحه‌ استریم کنند.

باید اشاره کنیم که امکان دانلود ضمیمه‌ ویدیویی همچنان وجود دارد؛ اما از این پس، اگر روی فایل ویدیویی ضمیمه‌شده کلیک کنید، یک پخش‌کننده‌ی ویدیو شبیه به پخش‌کننده‌ی یوتیوب برایتان نمایان خواهد شد که ویدیو را نمایش خواهد داد. از جمله قابلیت‌های این پخش‌کننده‌ی ویدیویی می‌توان به امکان تنظیم کیفیت و تنظیم بلندی صدا اشاره کرد. علاوه بر این با استفاده از این پلیر ویدیویی می‌توان فایل ضمیمه‌ی مورد نظر را به یک دستگاه کروم‌کست استریم کرد. نویسنده‌ی وب‌سایت ورج برای بررسی روش استریم فایل در کروم‌کست تست کوتاهی انجام داده که البته پس از تلاش برای پخش ویدیو، با خطا مواجه شده است.

گوگل می‌گوید این ویژگی طی ۱۵ روز آینده برای تمامی کاربران سرویس جیمیل در دسترس قرار خواهد گرفت.

قابلیت مورد بحث می‌تواند برای ارسال ویدیو‌های کوچکی که با گوشی موبایل شما ثبت شده‌اند، بسیار کاربردی باشد؛ چراکه شخص دریافت‌کننده‌ی این ویدیوها برای تماشای آن‌ها نیازی به طی کردن چند مرحله‌ی اضافه نخواهد داشت. اما با توجه به اینکه گوگل برای ضمیمه کردن فایل‌ در جیمیل محدودیت ۵۰ مگابایتی در نظر گرفته، ویژگی جدید مورد اشاره همچنان با محدودیت همراه است؛ این یعنی اگر در جیمیل قصد ارسال یک ویدیوی طولانی یا یک ویدیو با کیفیت بالا داشته باشید، باید خودتان چاره‌ای برای انجام این کار بیابید.

نظر شما در مورد این تغییر جدید در سرویس جیمیل چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات