قیمت و زمان احتمالی عرضه اکسپریا ایکس زد پریمیوم سونی مشخص شد

دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
پیش‌خرید اکسپریا ایکس زد پریمیوم به‌عنوان اولین گوشی هوشمند سونی مجهز به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ در بریتانیا آغاز شده است.
تبلیغات

اکسپریا ایکس زد پریمیوم سونی را باید اولین گوشی هوشمند این کمپانی ژاپنی خواند که همراه با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ راهی بازار خواهد شد. سونی در جریان برگزاری کنگره‌ی موبایل بارسلونا از نسل جدید گوشی هوشمند پرچم‌دار خود رونمایی کرد. سونی پیش‌فروش این گوشی هوشمند را هم‌اکنون در بریتانیا آغاز کرده است و عرضه‌ی آن از ماه ژوئن آغاز خواهد شد.

سونی در جریان مراسم رونمایی از اکسپریا ایکس زد پریمیوم اطلاعاتی در خصوص زمان عرضه و قیمت این گوشی هوشمند ارائه نکرد. سونی تنها به این موضوع اشاره کرد که گوشی هوشمند پرچم‌دار جدیدش را اواخر بهار سال جاری میلادی در آمریکا راهی بازار خواهد کرد، حال آنکه این گوشی در کشور بریتانیا برای پیش‌خرید در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

در بریتانیا شماری از فروشگاه‌های آنلاین اقدام به پیش‌فروش اکسپریا ایکس زد پریمیوم کرده‌اند و از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به Amazon UK اشاره کرد که با قیمت ۷۹۰ دلار این محصول را برای پیش‌خرید عرضه کرده است. بنا بر اطلاعات آمازون، این گوشی هوشمند اول ژوئن در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. در Clove UK قیمت این گوشی هوشمند ۷۷۹ دلار تعیین شده است. هر دو فروشگاه نسخه‌ی مشکی اکسپریا ایکس زد پریمیوم را برای فروش عرضه کرده‌اند؛ البته نسخه‌ی عرضه‌شده در Clove با عنوان Deepsea Black معرفی می‌شود و خریداران اکسپریا ایکس زد پریمیوم از این فروشگاه باید در انتظار دریافت این نسخه از هفته‌ی اول ژوئن باشند.

از جمله‌ی فروشگاه‌های اینترنتی دیگری که اکسپریا ایکس زد پریمیوم را در فروشگاه خود قرار داده‌اند باید به Unlocked Mobiles اشاره کرد که این گوشی را با قیمت ۷۷۸ دلار برای پیش‌فروش قرار داده است. این فروشگاه اینترنتی اطلاعاتی در خصوص زمان عرضه‌ی پرچم‌دار سونی ارائه نکرده است؛ هرچند برخلاف دو خرده‌فروشی آنلاین دیگر، Unlocked Mobiles، اکسپریا ایکس زد پریمیوم را در دو نسخه‌ی Deepsea Black و Luminous Chrome برای فروش قرار داده است.

با توجه به اینکه در این گوشی هوشمند از وجود تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ استفاده می‌شود، بنا بر گزارش‌ها انتظار می‌رود تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند به‌جز سامسونگ، تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ را از اواخر ماه می دریافت کنند. با توجه به گمانه‌زنی‌های صورت گرفته، انتظار می‌رود تمام گوشی‌های هوشمند مجهز به اسنپدراگون ۸۳۵ پس از عرضه‌ی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس مجهز به جدیدترین تراشه‌ی کوالکام راهی بازار شوند. یکی از دلایلی که باعث شده است ال‌جی در جی ۶ از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۱ استفاده کند، همین محدودیت اسنپدراگون ۸۳۵ است.

اکسپریا ایکس زد پریمیوم را باید نسل بعدی پرچم‌دار سونی یا همان اکسپریا زد ۵ دانست. اکسپریا ایکس زد پریمیوم از وجود گواهی IP68 بهره می‌برد و در برابر نفوذ آب و گردوغبار مقاوم است. این گوشی هوشمند از وجود نمایشگر ۵.۵ اینچی با رزولوشن 4K یا ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل بهره می‌برد که از این‌رو تراکم پیکسلی آن بیش از ۸۰۱ پیکسل در هر اینچ است. از دیگر قابلیت‌های نمایشگر اکسپریا ایکس زد پریمیوم باید به پشتیبانی از HDR اشاره کرد.

از جمله‌ی مشخصات فنی دیگر این گوشی باید به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ در کنار حافظه‌ی رم ۴ گیگابایتی و حافظه‌ی داخلی ۶۴ گیگابایتی اشاره کرد. در پشت گوشی سنسور ۱۹ مگاپیکسلی موسوم به Motion Eye را مورد استفاده قرار گرفته که اولین سنسور دوربین سه لایه‌ی مجهز به حافظه‌ است ودر جلو یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر سلفی قرار دارد. انتظار می‌رود اکسپریا ایکس زد پریمیوم در ماه ژوئن با برچسب قیمت ۷۷۹ دلاری راهی بازار شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات