بزرگ ترین خرید سامسونگ نهایی شد

شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ با قراردادی به ارزش ۸ میلیارد دلار، صنایع بین المللی هارمن‌ (Harman) را خریداری می‌کند.
تبلیغات

سامسونگ علی‌رغم رشد بسیار بالایی که دارد همیشه ترجیح داده تا استارتاپ‌های کوچک را خریداری یا تکنولوژی‌های مخصوص به خود را توسعه دهد. اما این وضعیت در ماه نوامبر با انتشار خبر خرید صنایع بین‌المللی هارمن تغییر کرد؛ چراکه بر اساس این خبر اعلام شد، با قراردادی به ارزش ۸ میلیارد دلار، این غول کره‌ای شرکت هارمن را به زیر پرچم خود خواهد کشاند. شب گذشته دو طرف این موضوع را تایید کردند که قرارداد مورد بحث کامل شده است.

دنیش پالیوول، مدیر صنایع هارمن، گفته: «سامسونگ باعث می‌شود تا هارمن در مقایس‌های مختلف با استفاده از پلتفرم و تکنولوژی‌های مکمل، سرعت رشد خود را افزایش داده و هدف این صنایع را برای حکم‌رانی به بازار جهانی خودرو، صنایع صوتی هوشمند، و تکنولوژی‌های متصل به هم، گسترش دهد. سامسونگ و هارمن آینده‌ خودروها را تعریف کرده و در مسیر تعریف شده به پیش خواهند رفت».

اگر چنین اتفاقاتی واقعا رخ دهد، باید این مورد را هم در نظر داشته باشیم که هارمن شرکت والد برندهایی چون هارمن کاردن، اینفینیتی، جی‌بی‌ال، Lexicon و Mark Levinson نیز است.

البته شیوه‌ی مد نظر دو کمپانی سامسونگ و هارمن در مقایسه با فعالیت‌های اندروید اتو گوگل و Waymo یا پلتفرم CarPlay اپل و پروژه تایتان متفاوت است. علاوه بر این با خریداری مجموعه‌ی صنایع هارمن، حالا این پتانسیل به وجود می‌آید که بخش تولید محصولات مرتبط با خانه‌های هوشمند سامسونگ بیشتر تقویت شود. البته باید به این مورد اشاره کنیم که ۳۰ هزار کارمند کنونی هارمن به طور مستقل و تحت یک مجموعه‌ی زیر شاخه‌ی سامسونگ به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

نظر شما در این مورد چیست؟ خرید صنایع بین‌المللی هارمن در چه بخشی‌هایی باعث رشد بیشتر کمپانی سامسونگ خواهد شد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات