امکان ثبت عکس RAW اچ دی آر با نسخه جدید Lightroom

سه‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
اپلیکیشن لایت‌روم ادوبی امکان ثبت تصاویر RAW HDR را در برخی از گوشی‌های هوشمند رده بالا فراهم کرد.
تبلیغات

دوربین داخلی اپلیکیشن لایت‌روم به‌تازگی یک به‌روزرسانی دریافت کرده است که امکان ثبت تصاویر RAW HDR را فراهم می‌کند. ادوبی می‌گوید عکس‌های جدید با چسباندن سه عکس RAW ایجاد می‌شوند. این روش برای ایجاد تصاویر HDR فرآیندی استاندارد محسوب می‌شود، اما ادوبی مدعی شده است که عکس‌های نهایی ثبت‌شده با لایت‌روم نسبت به تصاویری که خود گوشی ثبت می‌کند، دارای داینامیک رنج بهبودیافته‌ خواهند بود.

مزایای اصلی ثبت تصاویر RAW در اینجا نیز وجود دارد. شما یک فایل ۳۲ بیتی دریافت خواهید کرد که اطلاعات رنگی بیشتری دارد و حتی پس از تغییر اکسپوژر و نور سفید، تغییرپذیری بهتری خواهد داشت. مثل همیشه ادوبی از فرمت اختصاصی DNG خود برای ثبت فایل‌های RAW استفاده کرده است.

شرکت یادشده چندین تصویر ثبت‌شده‌ی نمونه در حالت HDR RAW منتشر کرده است که برخی از آن‌ها را در پایین این مطلب مشاهده می‌کنید. با توجه به این عکس‌ها می‌توانید با حالت کلی تصاویر ثبت‌شده در حالت اچ‌دی‌آر آشنا شوید. همان‌طور که می‌بینید، این تصاویر رنگ و کنتراست بهتری دارند.

متأسفانه این ویژگی فقط روی برخی از گوشی‌های هوشمند بالارده ارائه شده است و شما نمی‌توانید در همه‌ی گوشی‌های هوشمند از آن استفاده کنید. دلیل این امر احتمالا نیاز به قدرت پردازشی بالا برای به هم چسباندن سه تصویر RAW است.

از جمله گوشی‌های هوشمندی که از این فرمت پشتیبانی می‌کنند می‌توان به آیفون ۷، آیفون ۷ پلاس، آیفون ۶ اس، آیفون ۶ اس پلاس، آیفون اس‌ای، گوگل پیکسل و پیکسل ایکس‌ال، گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج اشاره کرد. علاوه بر این تبلت آیپد پرو ۹.۷ اینچی از قابلیت مورد بحث پشتیبانی می‌کند.

مطمئنا تعداد گوشی‌هایی که از قابلیت عکس‌برداری جدید اچ‌دی‌آر پشتیبانی می‌کنند بسیار کم است، اما ادوبی اعلام کرده که در حال گسترش تعداد این دستگاه‌ها است. به همین دلیل می‌توان انتظار داشت گوشی‌های هوشمند قدرتمندی که امسال معرفی شده‌اند نیز به‌زودی از حالت عکس‌برداری اچ‌دی‌آر RAW اپلیکیشن لایت‌روم پشتیبانی کنند. در زیر می‌توانید برخی از تصاویر نمونه‌ی منتشرشده توسط ادوبی را مشاهده کنید. این عکس‌ها با استفاده از حالت جدید HDR RAW لایت‌روم ثبت شده‌اند.

lightroom hdr raw

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات