هواوی از آنتن های مخابراتی برای شارژ بی سیم پهپادها استفاده می‌کند

سه‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
هواوی در MWC 2017 راهکار جالب استفاده از آنتن‌های مخابراتی را برای ارائه‌ی اطلاعات صحیح GPS و همچنین شارژ بی‌سیم باتری پهپادهای در حال پرواز ارائه کرد.
تبلیغات

هواوی جزو پرتلاش‌ترین کمپانی‌هایی بود که در کنگره‌ی موبایل بارسلون در سال ۲۰۱۷ شرکت کرده است. این کمپانی چینی علاوه بر رونمایی نسل جدید گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار پی ۱۰ و پی ۱۰ پلاس و یک ساعت هوشمند، ایده‌های دیگری نیز برای نمایش به بارسلون آورده است. یکی از ایده‌های بسیار جالب توجه هواوی در خصوص پهپادها و رفع مشکلاتی است که این گجت‌ها امروزه با آن دست به گریبان هستند. در فاصله‌ی نزدیکی از سالن‌های نمایش گوشی‌هایی هوشمند و ساعت هواوی، این کمپانی در محلی که Innovation City نام دارد، به نمایش ایده‌های خلاقانه‌ی خود پرداخته است. راهکاری که هواوی برای پهپادها ارائه کرده، مشکل عمر کم باتری و همچنین تداخل جی‌پی‌اس در این گجت‌ها را تا حدودی حل می‌کند.

این پروژه‌ی مفهومی حاصل X Lab هواوی است که با مشارکت چاینا موبایل توسعه یافته است. تیم ایده‌پرداز هواوی با در نظر گرفتن دو مشکل تداخل جی‌پی‌اس و عمر باتری، این ایده را مطرح کرده است. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط سخنگوی هواوی، تداخل جی‌پی‌اس در کنار مشکل باتری را باید دو مسئله‌ای خواند که به‌عنوان مانعی برای استفاده‌ی گسترده‌تر از پهپاد‌ها محسوب می‌شوند. هواوی استفاده از آنتن‌های مخابراتی را برای ارائه‌ی اطلاعات صحیح جی‌پی‌اس هم‌زمان با شارژ بی‌سیم باتری پهپادها پیشنهاد کرده است.

هواوی امیدوار است در سال‌های آینده، شارژ بی‌سیم به اندازه‌ای پیشرفت کند که دیگر پهپادها نیازمند فرود برای شارژ در فاصله‌های زمانی کوتاه نباشند. البته به نظر می‌رسد به حقیقت پیوستن این ایده در آینده‌ی بسیار نزدیک ممکن نخواهد بود؛ چراکه این روز‌ها شارژ بی‌سیم پیشرفت چندانی ندارد و بهترین فناوری شارژر بی‌سیم موجود تنها امکان شارژ گوشی‌های هوشمند در فاصله‌ی چند سانتی‌متری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

چاینا موبایل به‌عنوان شریک هواوی در این پروژه، برنامه‌های متعددی برای استفاده از پهپاد‌ها در دست دارد. این کمپانی تابستان سال گذشته اعلام کرد که با همکاری اریکسون، درصدد استفاده از پهپادهای مجهز به فناوری ارتباطی 5G به‌عنوان نقاط رله بین دو آنتن مخابراتی است. با در نظر گرفتن زمان حداکثر ۳۰ دقیقه‌ای برای پرواز پهپادها، این بهترین راهکار برای شارژ یک پهپاد هم‌زمان با پرواز در آسمان بدون نیاز به فرود است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات