ال جی جی 6 با این قابلیت ها جذاب تر هم می شد

یک‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶
مطالعه 5 دقیقه
جی 6 به عنوان پرچمدار جدید ال جی به مجموعه متنوعی از قابلیت‌ها تجهیز شده است؛ اما همچنان جای خالی ویژگی‌هایی کاربردی و در برخی موارد، پرطرفدار در این محصول احساس می‌شود.
تبلیغات

بالاخره پس از حرف و حدیث‌های فراوان، LG G6 پرچمدار جدید ال‌جی با صفحه‌نمایش ۵.۷ اینچی و البته ظاهری به مراتب باریک‌تر و کوتاه‌تر از ال‌جی جی 5 مجهز به صفحه‌نمایش ۵.۱ اینچی، در MWC 2017 رونمایی شد. این ترکیب ظاهری در کنار دوربین دوگانه در پشت گوشی که در آن خبری از برآمدگی نیست و نسبت تصویر جدید ۲ به ۱ که البته بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری ویژه‌ای هم برای آن لحاظ شدهاست، مطمئنا باب میل کاربران خواهد بود.

با تمام این تفاسیر، هنوز هم گزینه‌هایی وجود دارند که جای خالی آن‌ها در پرچمدار جدید ال‌جی احساس می‌شود. به بیان دیگر، در صورتی که این قابلیت‌ها در پرچمدار جدید ال‌جی ادغام می‌شدند، شاهد محصولی جذاب‌تر و کارآمدتر بودیم.

اسپیکرهای استریو

اسپیکرهای استریو، بیش از پیش به قابلیتی محبوب در گوشی‌های هوشمند تبدیل شده‌اند. در گذشته اچ‌تی‌سی و سونی تنها تولیدکنندگان بزرگی بودند که از این قابلیت در محصولات خود استفاده می‌کردند؛ اما در ادامه راه، اپل هم به این جمع پیوست. با این تفاسیر، به‌نظر می‌رسد این قابلیت به استانداردی مخصوص یا بهتر است بگوییم مزیتی رقابتی در بازار فروش گوشی‌های هوشمند تبدیل شده است. همین امر باعث می‌شود انتظار داشته باشیم گوشی‌های هوشمندی که در سال جاری میلادی به بازار عرضه می‌شوند، صدایی با کیفیت بالا و وسعت زیاد را در کنار ترکیب زیبای اسپیکرهای دوتایی، پیش روی کاربران قرار دهند.

iPhone 7 / آیفون 7

مبدل دیجیتال به آنالوگ در تمامی مدل‌ها

ال‌جی پیش از این مبدل دیجیتال به آنالوگ را به گوشی‌های سری V خود اضافه کرده بود. علاوه بر این، G5 هم در قالب بهره‌مندی از ماژولی جداگانه، به این قابلیت تجهیز شده بود. این در حالی است که انتظار می‌رفت از مبدل دیجیتال به آنالوگ در  ال‌جی جی 6 هم استفاده شود. این مهم، محقق شده اما نکته اینجا است که تنها پرچمدارانی که در بازار کشورهای آسیایی عرضه می‌شوند از این قابلیت بهره‌مند خواهند شد. با این تفاسیر، کاربران در دیگر کشورها نمی‌توانند از صدایی با کیفیت بالا که در قالب استفاده از این مبدل فراهم می‌شود، بهره‌مند شوند.

قابلیت شارژ بی‌سیم برای تمامی مدل‌ها

مشابه با آنچه در مورد مبدل دیجیتال به آنالوگ گفتیم، قابلیت شارژ بی‌سیم هم تنها برای بازارهایی خاص در دسترس قرار خواهد گرفت. این‌بار کاربران آمریکایی هستند که از این ویژگی جذاب یعنی شارژ بیسیم جی 6 بهره‌مند خواهند شد و مابقی کاربران باید به دنبال گزینه‌ای متفاوت برای شارژ کردن گوشی هوشمند خود باشند.

دوربین جلوی بهتر

به سختی می‌توان دوربین سلفی واید ۱۰۰ درجه‌ای، با رزولوشن ۵ مگاپیکسلی را در میان بهترین گزینه‌های موجود در بازار گوشی‌های هوشمند سطح بالا جا داد. در حال حاضر طیف وسیعی از شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند به سمت استفاده از دوربین‌های جلوی ۸ مگاپیکسلی در محصولات خود حرکت کرده‌اند. با این تفاسیر، به‌نظر می‌رسد ال‌جی در این رقابت، کمی از سایرین عقب مانده است. حتی اگر کمی سطح توقعاتمان را بالاتر ببریم، مشاهده ترکیب دو دوربینه در جلوی جی 6 یعنی مشابه با آنچه در V10 شاهد بودیم هم جذابیت خاص خود را داشت.

ال جی جی 6

باتری قابل تعویض

شاید کمی سخت‌گیرانه باشد که عدم تجهیز جی 6 به باتری قابل تعویض را در این لیست قرار دهیم. از طرف دیگر، آمار فروش بالای پرچمدارانی که به باتری غیرقابل تعویض تجهیز شده‌اند نیز حکایت از آن دارد که خریداران، کمابیش با این تغییر در گوشی‌های هوشمند کنار آمده‌اند. ال‌جی همواره به این نکته افتخار می‌کرد که از معدود شرکت‌های مطرح بازار است که همچنان گوشی‌های خود را در قالب تجهیز به باتری قابل تعویض روانه بازار می‌کند و حالا دیگر جایی برای افتخار کردن به این قابلیت باقی نمانده است. شاید این قابلیت در اولویت قرار نگیرد؛ اما کاربرانی که استفاده زیادی از ال‌جی جی 6 جدید خود دارند، مطمئنا دلتنگ امکان استفاده از باتری یدکی خواهند شد.

اسنپدراگون 835

ال‌جی به جای تجهیز پرچمدار جدید خود به جدیدترین و بهترین پردازنده تولیدی کوالکام، تصمیم گرفته است از نسل فعلی پردازنده اسنپدراگون 821 که آزمایش خود را پس داده استفاده کند. به‌نظر می‌رسد سیاست ال‌جی بر آن بوده است تا زمان کافی برای مطابقت هر چه بیشتر طراحی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری محصولات جدید خود با پردازنده اسنپدراگون 835 داشته باشد. از طرف دیگر شاید خرید انبوه پردازنده یادشده توسط سامسونگ هم باعث شده است دست ال‌جی از تراشه جدید کوالکام کوتاه بماند. دلیل عدم استفاده از تراشه اسنپدراگون 835 در جی 6 هر چه باشد، مطمئنا جای خالی قابلیت‌های جدید آن در پرچمدار جدید ال‌جی احساس می‌شود.

جی 6 از پردازنده اسنپدراگون 835 استفاده نمی کند

ماژول‌های جانبی

جای بحث نیست که ماژول‌های جانبی در G5 حتی پس از آنکه به‌طور گسترده به بازار عرضه شدند، محبوبیت چندانی در بین کاربران پیدا نکردند. با وجود این، در صورتی که در حال حاضر ماژول‌هایی نظیر LG Cam Plus یا LG Hi-Fi Plus را در اختیار دارید، این مورد که نمی‌توانید از این تجهیزات خود در جی 6 استفاده کنید کمی ناراحت‌کننده خواهد بود. در مقام مقایسه، بدنیست بدانید مادهای ارائه شده توسط موتورولا در قالب طرح Moto Mods را می‌توانید در نسل‌های مختلف گوشی‌های این شرکت و برای چندین و چند سال استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات