پردازنده‌های AMD Ryzen 7 1800X در بنچمارک CINEBENCH رکورد جهانی جدیدی ثبت کرد

شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
پردازنده جدید ای‌ام‌دی توانست رکورد جدیدی در بنچمارک CINEBENCH کسب کند. با زومیت همراه باشید تا از جزئیات این خبر آگاه شوید.
تبلیغات

در اوایل این هفته، ای‌ام‌دی از خانواده پردازنده‌های رایزن رسما رونمایی کرد. این پردازنده‌ها به ترتیب قدرت Ryzen 7 1700X، Ryzen 7 1800X و Ryzen 7 1700 هستند. این پردازنده‌ها در مراسمی رسمی معرفی شدند و ای‌ام‌دی از اورکلاکرهای حرفه‌ای دعوت کرد تا پردازنده‌های جدید این شرکت را اورکلاک کنند. یکی از گروه‌های اورکلاک توانست فرکانس پردازنده‌ی 1800X را تا ۵.۲ گیگاهرتز بالا ببرد و این مهم در حالی اتفاق افتاد که تمام هشت هسته‌ این پردازنده در حالت فعال بودند.

ryzen

این گروه از خنک‌کننده معمولی برای اورکلاک این پردازنده استفاده نکرد، بلکه به گفته رادریگو اَوِنیلو این گروه خنک‌کننده نیتروژن مایع LN۲ و ارسال ولتاژ بیشتر برای رسیدن به این سرعت به کار برد. با استفاده از دمای منفی ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد، Ryzen 7 1800X در بنچمارک Cinebench R۱۵ نمره‌ی ۲۴۴۹cb کسب کرد و رکورد قبلی را که ۲۴۱۰cb بود،شکست. ولتاژ اعمال‌شده به هسته به ۱.۸۷۵ ولت رسید و سرعت هسته نیز دقیقا به عدد ۵۲۰۱.۰۷ مگاهرتز رسید.

در جدول زیر می‌توانید به اطلاعات به‌روز  Ryzen 7 1800X و دو هم‌خانواده آن نگاهی بیندازید.

همان‌طور که در بالا مشاهده می‌کنید، سرعت پایه پردازنده 1800X به ۳.۶ گیگاهرتز می‌رسد و سرعت بوست آن ۴ گیگاهرتز است، البته گروه اورکلاک توانست سرعت این پردازنده را به بسیار بالاتر از سرعت بوست آن برساند. هر سه پردازنده دارای ضریب مالتی پر آنلاک هستند و شما به‌راحتی می‌توانید این پردازنده‌ها را اورکلاک کنید، فقط توجه داشته باشید که اورکلاک گرمای بسیار زیادی تولید می‌کند و باید از نیتروژن مایع و یا حتی هلیوم استفاده کنید تا پردازنده صدمه نبیند.

مهم‌ترین مزیت پردازنده رایزن ای‌ام‌دی نسبت به هم‌خانواده هشت هسته‌ای خود از اینتل، قیمت آن است، پردازنده اینتل ۱۰۰۰ دلار قیمت دارد. پردازنده هشت هسته‌ای Ryzen 7 1700X که در زمان معرفی ۴۰۰ دلار قیمت‌گذاری شده است، با پردازنده اینتل Core i7 6900K که در حال حاضر ۱۰۸۹ دلار قیمت دارد، رقابت می‌کند.

در جدول زیر می‌توانید پردازنده‌های ای‌ام‌دی و اینتل را که مشخصات نزدیک به هم دارند و با یکدیگر رقابت خواهند کرد، مشاهده کنید.

پردازنده‌های ای‌ام‌دی نسبت به اینتل دو برابر ارزش خرید بیشتری دارند و همچنین عملکرد آن‌ها برحسب وات مصرفی بهتر است. همان‌طور که در بالا مشاهده می‌کنید، پردازنده 1800X سرعت بالاتری نسبت به پردازنده همتای اینتل دارند و مصرف برق آن نیز بسیار کمتر است.

نظر  شما در ارتباط با بازگشت قدرتمندانه‌ی ای‌ام‌دی به بازار پردازنده‌ها چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات