سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری سامسونگ در حوزه هوش مصنوعی

شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ تصمیم گرفته است در حوزه هوش مصنوعی یک میلیارد دلار سرمایه گذاری کند.
تبلیغات

رسانه‌های محلی کره جنوبی امروز گزارش دادند که سامسونگ به دنبال سرمایه‌گذاری و خرید شرکت‌های فعال در زمینه هوش مصنوعی است. بر اساس این گزارش، این شرکت قصد دارد در حوزه یادشده یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند. یکی از کارکنان سامسونگ آمریکا به این نکته اشاره کرده که این شرکت قصد دارد سرمایه‌گذاری عظیمی برای خرید شرکت‌های فعال در زمینه هوش مصنوعی انجام دهند.

اخیرا سامسونگ در همین راستا چند شرکت را خریداری کرده است و بنا به گزارش‌ها، مدیریت سامسونگ این موضوع را تأیید کرده که این کمپانی به سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی هوش مصنوعی نیاز دارد. از جمله فعالیت‌های مهم شرکت مورد بحث در این زمینه می‌توان به خرید Viv Labs اشاره کرد. استارتاپ Viv Labs توسط سازندگان دستیار صوتی سیری اپل تأسیس شده یکی از شرکت‌های فعال در زمینه‌ی هوش مصنوعی است.

تمرکز اخیر سامسونگ بر هوش مصنوعی، احتمالا به دلیل انجام فعالیت‌های بزرگ در این حوزه انجام شده است. انتظار می‌رود این شرکت با معرفی نسل جدید گوشی هوشمند پرچم‌دار خود یعنی گلکسی اس ۸، از دستیار صوتی مبتنی بر هوش‌ مصنوعی خود موسوم به بیکسبی رونمایی کند. 

در گزارش‌های مختلف به این نکته اشاره شده که بیکسبی اساسا سرویسی است که در سایر محصولات سامسونگ به کار گرفته خواهد شد و به همین دلیل این شرکت می‌تواند با بهره گرفتن از شرکت‌های زیرمجموعه‌ی خود که در زمینه‌ی هوش مصنوعی فعالیت می‌کنند، محصولات و خدمات بهتری در این حوزه به کاربرانش ارائه دهد.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات