اپل برای کاهش هزینه بازاریابی، از شبکه های اجتماعی و تبلیغات دیجیتال بهره می برد

سه‌شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل در جهت افزایش تأثیر تبلیغات خود، در پی آن است تا با همکاری TBWA\Media Arts Lab، تمرکز بیشتری بر ایجاد تبلیغات دیجیتال و کمپین‌های منطقه‌ای داشته باشد.
تبلیغات

اپل در راستای کاهش هزینه‌ها، در پی افزایش تأثیرگذاری تبلیغات خود از طریق بازسازی استراتژی‌هایی است که تا به امروز مورد استفاده قرار می‌داد. کاپرتینویی‌ها با تعریف دوباره‌ی رابطه خود با آژانس تبلیغاتی TBWA\Media Arts Lab، تمرکز بیشتری بر ایجاد تبلیغات دیجیتال و همچنین‌ کمپین‌های منطقه‌ای قرار خواهند داد. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، اپل دیگر به ترجمه و برگرداندن کمپین‌های جهانی خود به فراخور بازار‌های مختلف نمی‌پردازد و برای هر بازار، کمپین تبلیغاتی مخصوصی ایجاد خواهد کرد.

سخنگوی TBWA\Media Arts Lab در رابطه با تغییر استراتژی اپل در مورد تبلیغات در گفتگو با Adweek چنین اظهار نظر کرده است:

آژانس تبلیغاتی ما در حال سازمان‌دهی مجدد و معرفی روش عملیاتی جدید برای همراه شدن با شتابی است که مردم در مصرف محتوا و مدیا دارند. نتیجه‌ی استفاده از سیاست جدید تبلیغاتی ما، کاهش هزینه‌ها در زمینه‌ی بومی‌سازی کمپین‌های جهانی و افزایش سرمایه‌گذاری در زمینه‌ی تبلیغات دیجیتال، شبکه‌های اجتماعی، تحلیل داده‌ها، ایجاد محتوا و انواع روش‌های استراتژیک تبلیغاتی است.

در واقع اپل در تلاش است تا به‌جای ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی جهانی و بومی‌سازی این کمپین‌ها در کشور‌های مختلف، تبلیغات را به‌صورت مؤثر و در عین حال منطقه‌ای انجام دهد. بدین معنی که از این پس کمپین‌های تبلیغاتی به‌صورت منطقه‌ای برای هر کشور تولید خواهد شد.

تغییر استراتژی اپل باعث شده است آژانس تبلیغاتی TBWA\Media Arts Lab، به همین دلیل و کاهش هزینه‌های تبلیغاتی اپل، ناچار به تعدیل نیرو شود و شماری از کارکنان خود را که در دفاتر این آژانس در کشور‌های مختلف مشغول به کار هستند، از کار اخراج کند. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، به دلیل تصمیم جدید اپل به‌منظور ایجاد محتوای اختصاصی مبتنی بر شاخص‌های منطقه‌ای، افرادی در آژانس تبلیغاتی همکار اپل شغل‌های خود را ترک کرده‌‌اند که در زمینه‌ی ترجمه و بومی‌سازی کمپین‌های جهانی اپل مشغول به کار بودند.

نگاهی به صفحه‌ی یوتیوب اپل نشان از این دارد که این کمپانی کار روی تولید ویدیوهای تبلیغاتی ۱۵ ثانیه‌ای را برای اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک و اینستاگرام آغاز کرده که برخلاف سیاست‌های پیشین این کمپانی برای نمایش تبلیغات در کانال‌های تلویزیونی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات