سامسونگ امکان ارائه اندروید 4 برای Galaxy S و Galaxy Tab را دوباره بررسی می کند

چهارشنبه ۷ دی ۱۳۹۰ - ۲۲:۵۱
مطالعه 3 دقیقه
چندی پیش سامسونگ اعلام کرد که بروزرسانی اندروید 4 یا ساندویج بستنی را برای محبوب ترین تلفن خود یعنی Galaxy S و تبلت Galaxy Tab ارائه نخواهد کرد، دلیل آن را نیز ظرفیت کم حافظه داخلی این دو دستگاه اعلام کرده بود. این خبر تقریبا در تمام وب سایت های مرتبط با فناوری منتشر شد و نارضایتی بسیاری را به همراه داشت. اکثر وب سایت ها، سامسونگ را متهم به عدم پشتیبانی از مشتری دانستند و دلایل این شرکت برای عدم عرضه نسخه بروز را بهانه دانستند. حال به نظر می رسد که این فشارها سامسونگ را مجاب به تجدید نظر کرده است.
تبلیغات

اخبار مربوط به عدم به روز رسانی رسمی گالکسی اس و گالکسی تب، بازخوردهای متفاوتی را به همراه داشت. وقتی خبر آن را روی سایت قرار دادیم، شما دوستان نیز نظرات متفاوتی نسبت به این موضوع ابراز داشتید. عده ای ناراضی بودند، عده ای انتقاد شدیدتری می کردند و می گفتند گوشی بعدیشان سامسونگ نخواهد بود، عده ای نیز از سامسونگ و تصمیمش دفاع می کردند و معتقد بودند واقعا ارائه این به روزرسانی امکان پذیر نیست و البته برخی بر این عقیده بودند که در دنیای اپن سورس هر اتفاقی ممکن است و به راحتی می توان از رام های متفرقه جایگزین استفاده کرد. اما به نظر می رسد در نهایت نارضایتی ها منجر به تغییر موضع سامسونگ شده است.

چندی پیش سامسونگ اعلام کرد که به روز رسانی رسمی ساندویچ بستنی برای Galaxy S و Galaxy Tab ارائه نخواهد شد. اما حال بنا به گزارش AJNews کره، سامسونگ با یک چرخش کامل از موضع قبلی خود، اعلام کرده که امکان فراهم کردن این به روز رسانی را برای دو محصول مذکور دوباره بررسی خواهد کرد. در این گزارش آمده که به دلیل تقاضای بالا برای این به روز رسانی، سامسونگ تصمیم خود را در مورد این دو محصول تغییر داده است.

پنج روز پیش، غول کره ای تلفن های هوشمند  اعلام کرد به دلیل مشکلات مربوط به حافظه که دلیل آن برنامه های همراه سامسونگ، شامل رابط TouchWiz و ویجت های سامسونگ هستند، امکان بروز رسانی ساندویچ بستنی برای گالکسی اس و گالکسی تب وجود ندارد که این امر ناراحتی بسیاری از کاربران را در پی داشت.

مت پانزارینو، نویسنده سایت The next Web در مطلبی گفته بود که مشکل از کمپانی سامسونگ نیست، بلکه اکوسیستم اندروید به طور ذاتی چنین مشکلاتی دارد.

وی گفته بود: "این مشکل برای سامسونگ به وجود آمده، ولی این موضوع برای هر تولید کننده دیگری که اندروید را به عنوان سیستم عامل انتخاب می کند نیز وجود دارد. برای هر تولید کننده محصولات اندرویدی، انگیزه پشتیبانی از محصولات و به روز رسانی نرم افزاری، پس از تولید مدلی بالاتر نزدیک به صفر است."

این که آیا سامسونگ می تواند این کار را انجام دهد یا واقعا محدودیت ها مانع این کار می شوند، سوالی است که به زودی پاسخ روشنی خواهد داشت. کمپانی می خواهد مطمئن شود که آیا امکان ارائه نسخه 4 اندروید همراه با TouchWiz و ویجت های مخصوص سامسونگ امکان پذیر هست یا خیر.

منبع: The Next Web

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات