آیفون در صدر پرفروش ترین گوشی های هوشمند سه ماهه آخر سال 2016

چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
میزان فروش گوشی‌های شرکت اپل در سه‌ماهه‌ی آخر سال ۲۰۱۶ بیش از سامسونگ بوده و این شرکت در رتبه‌ی اول جهان قرار گرفته است.
تبلیغات

سهم محصولات اپل از فروش بازار در سه‌ماهه‌ی آخر سال ۲۰۱۶، ۱۷.۸ درصد گزارش شده است. این در حالی است که سامسونگ، در مدت مشابه سهمی ۱۷.۷ درصدی داشته و در رتبه‌ی دوم پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند جهان قرار گرفته است.

گوشی‌های به فروش رفته از اپل در سه‌ماهه‌ی آخر سال ۲۰۱۶، ۱۸.۳ میلیون دستگاه بودند و سامسونگ در این مدت، ۷۷.۵ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به فروش رسانده است. با مقایسه‌ی این دوره با مدت مشابه در سال ۲۰۱۵، اپل رشدی ۴.۷ درصدی داشته، اما سامسونگ با افت ۵ درصدی مواجه شده است. در این مدت، هواوی با سهم ۱۰.۲ درصدی در رتبه‌ی سوم قرار گرفته است و شرکت‌های چینی دیگر از جمله اوپو با ۶.۷ درصد و Vivo با ۵.۸ درصد در جایگاه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

آمار فروش گوشی

آمار مربوط به سال ۲۰۱۶ نشان می‌دهد که سامسونگ با دارا بودن ۲۰.۸ درصد از سهم بازار، در رتبه‌ی اول فروش جهانی قرار می‌گیرد و اپل با سهمی ۱۴.۵ درصدی جایگاه دوم را تصاحب می‌کند. در این آمار نیز هواوی با ۹.۳ درصد در جایگاه سوم است و اوپو و Vivo به ترتیب با سهم‌های ۵.۷ و ۴.۸ درصدی جایگاه‌های چهارم و پنجم را به خود اختصاص داده‌اند. طبق آمار منتشرشده، فروش کلی گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۶، با رسیدن به آمار ۱.۵ میلیارد دستگاه، رشدی ۳ درصدی داشته است. کارشناسان معتقدند افزایش فروش در بازارهایی مانند چین و آفریقا، باعث بالا رفتن سهم شرکت‌ها شده است.

نکته‌ی جالب این است که اگر چه سامسونگ و اپل رتبه‌های اول و دوم لیست پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۱۶ را در اختیار دارند، اما سامسونگ در سال گذشته، ۱۰.۳ میلیون دستگاه، کمتر از سال ۲۰۱۵ فروخته و اپل نیز با کاهش ۱۶.۱ میلیونی در آمار سالانه مواجه بوده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات