اپل و کوالکام با وجود شکایت‌های اخیر، همکاری خود را ادامه می‌دهند

جمعه ۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
طبق اظهارات اخیر کوالکام، این شرکت تأمین مودم‌های اپل را ادامه خواهد داد.
تبلیغات

کوالکام قصد ندارد مقابل اقدام قانونی اپل دست روی دست بگذارد و از طرفی، برنامه‌ای برای توقف همکاری با هشتمین کمپانی بزرگ جهان ندارد. اپل روز جمعه با شکایتی ۱ میلیارد دلاری در واقع به کوالکام حمله کرد و دلیل آن تقاضای غیرمنطقی کوالکام بابت هزینه‌ی دریافتی پتنت‌های این شرکت از اپل عنوان شده است. این اقدام اپل به دنبال شکایت کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (US FTC) در خصوص گران‌فروشی و تسلط ناعادلانه‌ی کوالکام بر بازار صورت گرفته است. به گفته‌ی کوالکام، اپل سعی دارد یک اختلاف قرارداد کوچک را به مشکل رگولاتوری تبدیل کند.

منابع نزدیک به کوالکام تصدیق کرده‌اند که این کمپانی قصد دارد اقدام حقوقی خود را علیه اپل در ایالات متحده و دیگر کشورها به جریان بیندازد و همچنین سعی در ملغی کردن شکایت کوپرتینویی‌ها خواهد داشت. اما چیزی که بدون شک کوالکام در دستور کار ندارد، توقف تأمین مودم برای اپل  است.

اپل از پردازنده‌های خود در گوشی‌های آیفون استفاده می‌کند، اما به مودم‌های کوالکام به‌خصوص در ایالات متحده متکی است؛ چراکه محصولات رقبای کوالکام با تکنولوژی اپراتورهای ورایزن و اسپرینت تطابق ندارند. اپل برای آیفون ۷ استفاده از مودم‌های اینتل را نیز به برنامه‌های خود افزود؛ اما این مودم‌ها تنها با شبکه‌ی اپراتورهای تی‌موبایل و AT&T همخوانی دارند. 

لازم به ذکر است که در گذشته هم حتی به دلیل نزاع حقوقی بر سر لایسنس پتنت‌ها، کوالکام از تأمین مودم‌های اپل خودداری نکرده بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات